Příjezdy do České republiky ve 2. letošním čtvrtletí ve srovnání s loňskem vzrostly. A to 3,3 x. Zvýšily se také počty přenocování 2,9 x. Vyplývá to z informací Institutu Turismu, které na základě dnes vydaných dat Českého statistického úřadu vyjdou na www.tourdata.cz. Pozitivní zprávou je, že se zájem o cestování do/po ČR přibližuje době před pandemií covidu-19.
Ve druhém letošním čtvrtletí došlo v Praze ke stabilizaci cen nových bytů. Současná průměrná prodejní cena 145.783 Kč/m2 je srovnatelná s prvním čtvrtletím, meziročně se přesto jedná o více jak 20% nárůst.
Lidé v marketingu plní nejen zadání svých klientů, nezapomínají ani budovat image své vlastní profesi, svému oboru. Nedivte se, chtějí získat co nejvíc pozornosti na svou stranu. Chtějí být trendy. Obchodní ředitel a spolumajitel reklamní agentury Fairy Tailors (www.fairytailors.cz), Ondřej Tyleček vysvětlil, proč bychom jim měli naslouchat opatrně.
Pětina zaměstnavatelů plánuje omezovat nabídku zaměstnaneckých výhod, naopak čtyři z deseti firem už podruhé letos zvýší mzdy nebo o tom uvažují. Ukázal to rychlý průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.
Hrubý domácí produkt ČR byl na začátku roku stále pod úrovní konce roku 2019, tedy předpandemického období. Na konci roku 2021 totiž dosahovala výše tuzemského HDP pouze 97,8 % hodnoty z konce roku 2019. Z analýzy poradenské skupiny Moore Czech Republic vyplývá, že se na předpandemickou úroveň nedostalo 10 zemí EU. Horší výsledky mají pouze ve Španělsku, Portugalsku, Itálii a Rakousku.
Červenec a srpen patří z hlediska produktivity k měsícům s nejhorší bilancí. Zbytečně. Ačkoli jsou dovolené hlavním tématem a smlouvy mezi podniky často počítají s tím, že letní období nebude ve znamení velkého shonu, lze okurkovou sezónu v podniku přetavit v období, které dá businessu drive a konkurenční výhodu. Ing. Jiří Jemelka, MBA, ze společnosti JPF (J.I.P. pro firmy) předkládá několik tipů, jak období letních prázdnin využít, aby se vaší firmě dobře dařilo.
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...