INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Analýzy

9. prosinec 2011

Přední poradenská společnost RSM TACOMA sleduje chystaný koncept reforem Evropské Unie (EU) v oblasti auditu. Předložené návrhy jako nižší míra závislosti auditovaných subjektů na tzv. velké čtyřce největších auditorských firem, přehlednost auditů, integrace v rámci EU a vytvoření jednotného trhu statuárních auditů, nebo povinné rotace auditu nastolují auditorským firmám hodně otázek. Jak se plánované změny projeví na trhu?

9. prosinec 2011

Podle Českého statistického úřadu spotřebitelské ceny vzrostly v listopadu meziměsíčně o 0,4 %. Meziročně index spotřebitelských cen zrychlil růst na 2,5 %. Ještě v září byl přitom meziroční růst inflace na úrovni 1,8 %. Na růstu inflace se nejvíce podepsalo zvýšení cen v oddílech potraviny a nealkoholické nápoje a bydlení.

6. prosinec 2011

Aktuální výsledky ČSÚ za oblast maloobchodu komentovala Marie Konečná, Partner, KPMG Česká republika: „Výsledky maloobchodního prodeje za měsíc říjen ovlivnil hlavně růst v oblasti nepotravinářského zboží. Za zmínku stojí zejména 10,9 procentní růst prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkových služeb.

14. listopad 2011

Nejnovější vydání průzkumu Pulse – KPMG Global Business Outlook Survey ukázalo, že vyhlídky zástupců výrobního sektoru a poskytovatelů služeb z celého světa se za poslední rok razantně změnily. Ve druhém čtvrtletí letošního roku výrazně pokleslo sebevědomí šéfů světových firem, jež se tak dostalo na vůbec nejnižší úroveň od roku 2009. Čeští výrobci z průzkumu vyšli jako jedni z největších pesimistů na světě – hůř už svou budoucnost vidí jen Řekové.

11. listopad 2011

Tři čtvrtiny firem v České republice nemají speciální program na rozvoj a řízení svých talentů. Vyplývá to z výzkumu pro personální společnost Robert Half International, kterého se zúčastnilo 2 525 manažerů a manažerek z 11 zemí světa.

9. listopad 2011

Včera se odehrálo slavnostní předání cen FM Awards za rok 2011 a speciální ocenění za Počin roku udělila odborná porota publikaci Retail Book. Poprvé v historii udílení cen byla oceněna kniha. „Věděli jsme, že českému a slovenskému trhu chyběl komplexní přehled o shopping centrech a retailu. Proto jsme se rozhodli vydat publikaci, která by tato data zpřístupnila odborné i široké veřejnosti," uvedla autorka celé myšlenky Pavlína Hajnová, CEO skupiny Centers.

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE