INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

15. říjen 2013

Firmy v oblasti cestovního ruchu začínají být optimistické a po mírném růstu v loňském roce očekávají další oživení. Ukazuje to analýza cestovního ruchu, která proběhla v rámci reprezentativního šetření ČSOB Index očekávání firem mezi malými a středními podniky. Domácnosti projevují větší ochotu utrácet za dovolenou, což poukazuje na mírné zlepšení ekonomické situace a důvěru v další vývoj naší ekonomiky.

15. říjen 2013

Podnikatelé v ČR při rozhodování, kterým směrem se vydat, rozhodně nešlápli vedle. Jejich přístup k vlastní práci je pozitivní, 91 procent z dotazovaných uvedlo, že je jejich práce baví. Svůj byznys chce navíc 40 procent z nich dále rozvíjet. Pokud nebudou v podnikání pokračovat sami, mají ale vyhlédnutého následovníka. Firmu plánuje předat 36 procent dotázaných. O prodeji uvažuje pouhých deset procent. Vyplývá to z dílčího průzkumu mezi 7000 podnikateli v rámci projektu Město pro byznys, který zpracovala agentura Datank.

14. říjen 2013

Potravinářský průmysl patří v České republice k tradičním odvětvím a jako významný článek potravinového řetězce hraje svou nezastupitelnou roli. Společnosti ze sektoru Výroby potravinářských výrobků (NACE 10) v letech 2010 – 2011 zvýšily tržby o 5,8 %, zatímco firmám podnikajícím v oblasti Výroby nápojů (NACE 11) tržby rostly o 2,6 %.

11. říjen 2013

V českém exportu se konečně blýská na lepší časy. Vyplývá to z posledních výsledků Indexu Asociace exportérů (IAE) pro první měsíc příštího roku, který očekává v lednu zvýšení dokonce o 9,45 p.b. Export by tak měl růst potřetí v řadě za sebou a to ještě výrazněji než v listopadu (0,85 p.b.) nebo v prosinci (o 6,23 p.b.). Hlavním tahounem růstu zůstávají tradičně zahraniční zakázky.

10. říjen 2013

Francouzsko-česká obchodní komora oslovila malé a střední firmy v průzkumu zaměřeném na přínosy členství v EU pro jejich podnikání a problematiku čerpání Evropských fondů. Většina firem vidí v EU přínos díky volnému pohybu. Zajímavými tématy spojenými s EU jsou pro firmy pracovní příležitosti a možnost podnikání v unii. Čtvrtina dotazovaných uvažuje o budoucím čerpání Evropských fondů, naráží ale na překážky v podobě složité administrativy a časové náročnosti. Vstup do eurozóny vidí firmy skepticky.

10. říjen 2013

Navzdory letošnímu celkovému poklesu ekonomiky o 1 %, jsou výsledky druhého kvartálu pozitivní. Nastartovaný růst pak bude pokračovat i ve zbytku roku, a pravděpodobně tak ukončí ekonomickou recesi v České republice.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3