INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Analýzy

logo
6. září 2011

Češi nevěří finančním poradcům a poradenským společnostem. V průzkumu veřejného mínění na téma „Kvalita finančních služeb a spokojenost zákazníků", který zrealizovala v srpnu 2011 výzkumná agentura SANEP, charakterizují respondenti poradenské společnosti jako nedůvěryhodné. Tento názor má více než 30% dotázaných.

CSOB_logo
5. září 2011

Každým dnem se zdá být čím dál tím jasnější, že jen dva roky po tzv. "Velké recesi" čeká vyspělé ekonomiky (v čele s USA a eurozónou) v lepším případě stagnace a v horším pak další recese. Nicméně, ač má globální ekonomika v relativně krátkém období v zásadě velmi podobný problém, kterým je ochabující růst, pak je celkem zřejmé, že mezi mezi roky 2009 a 2011 nelze stavět rovnítko. Ke globálnímu ekonomickému ochlazování totiž dochází za velmi odlišných podmínek.

1. září 2011

Čtyři z pěti zaměstnavatelů vyhledávají u zaměstnanců spíše schopnost jednat s lidmi, sebedůvěru a nadšení než vysokoškolský titul či obchodní dovednosti. Celosvětová síť poradenských společností RSM International provedla studii mezi 500 výkonnými řediteli evropských společností.

CSOB_logo
30. srpen 2011

Letmý pohled na kurz super bezpečného švýcarského franku dává momentálně jasnou odpověď na to, jaká nálada na globální trzích panuje. Švýcarská měna považovaná investory za evropský bezpečných přístav ztratila vůči pátečnímu konci obchodování proti hlavním měnám světa 1-3 % procenta, přičemž vůči euru ztratila od 10. srpna téměř 18 %.

CSOB_logo
29. srpen 2011

Jak dlouho očekávaná přednáška šéfa americké centrální banky Bernankeho, tak hurikán Irene nakonec "napáchali" na americké ekonomice a finančních trzích jen minimum škod. Pokud jde o hurikán, tak částečně zasáhl New York, avšak město zdá se přežilo nepřízeň počasí bez větších škod, takže burziáni by měli dorazit do práce a normálně začít obchodovat.

17. srpen 2011

V prvním pololetí 2011 v České republice vzniklo celkem 12 205 nových firem, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje meziroční pokles o 3,5 %. Zájem o podnikání brzdí nestabilní legislativní prostředí, permanentní vládní krize, korupční aféry, stejně jako dluhové problémy ve světě.

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE