Modely nový Peugeot Partner a nový Peugeot Tepee byly představeny letos v březnu na autosalonu v Alžírsku. Tam poprvé odhalily svůj nový design i technologie. Výrazná přední část vozu dostala novou masku chladiče, která navazuje na současný design ostatních modelů značky. Atraktivitu obou vozů zvyšují jejich moderní prvky výbavy, robustnost, i nejaktuálnější řada úspornějších a výkonnějších motorů splňujících emisní normu Euro 6. Oba vozy tak dokonale reagují na potřeby dneška, ale současně nezapomínají na pilíře jejich úspěchu: spolehlivost, flexibilitu a nepřekonatelnou modularitu v kombinaci s příkladnou nosností a komfortní kabinou.
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GTi podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím. Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 přichází na evropský trh v červnu 2015.
„Evropský trh s novými automobily stále roste, a to už dvacet jedna měsíců v řadě. Přestože v květnu byla dynamika nárůstu registrací nejslabší, ve srovnání s loňským květnem se počet prodaných aut zvýšil „jen“ o 1,3 %, pořád lze hovořit o pozitivním trendu. Od začátku roku se totiž prodalo 5 109 893 nových aut, což je ve srovnání s loňským rokem o 6,8 % víc. Evropské ekonomice se daří a lidé, hlavně firmy, které velmi dlouho odkládaly obměnu vozového parku, začaly znovu utrácet a nakupovat nová auta.
V poslední době se projevuje nový trend v oblasti servisu aut. Nejen firmy, ale už i soukromí majitelé pochopili, že i neznačkový servis dokáže nabídnout stejně kvalitní služby jako značkový, ale za méně peněz a bez obav ze ztráty záruky.
Zatímco v roce 2013 tvořily automobily s pohonem na stlačený zemní plyn necelou polovinu procenta (0,39 %) všech automobilů v ČR financovaných společností ŠkoFIN, v loňském roce to bylo již více než procento (1,04 %) vozů na CNG. I nadále platí, že alternativu k benzínu a dieselu volí v tuzemsku častěji firmy než soukromé osoby.
Češi se dobře orientují v alternativních dopravních pohonech, za nejsympatičtější považuje více než 80 procent z nich hybridní vozy a CNG. Vyplývá to z výzkumu společnosti E.ON u agentury Ipsos, kterého se zúčastnilo 1 510 respondentů. Výsledky také dokládají, že si Češi na alternativní dopravě nejvíce cení snížení emisí a levnějšího provozu.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...