Vést děti k zodpovědnému zacházení s penězi a debatovat s nimi o rodinném rozpočtu se snaží více lidé na malých městech (do 4 999 obyvatel). O rodinných financích si s dětmi pravidelně povídá téměř třetina obyvatel maloměst, zatímco ve městech tak činí jen desetina všech rodičů. Polovina z nich se dokonce domnívá, že děti by se tématem peněz neměly zatěžovat. Vyplývá to z průzkumu ČSOB.
Zájem o spotřebitelské úvěry roste s blížícími se vánočními svátky. Již v posledních týdnech zaznamenala GE Money Bank o pětinu více nových žádostí o Expres půjčku. Ke konci října 2011 bylo sjednáno přes 60 tisíc Expres půjček. To činí z Expres půjčky jeden z dlouhodobě nejoblíbenějších úvěrových produktů na českém trhu. GE Money Bank si tak i nadále drží pozici druhého největšího poskytovatele spotřebitelských úvěrů v České republice.
Četnost využívání platebních karet během listopadu a prosince každoročně stoupá. Ať už se jedná o transakce uskutečněné přímo v kamenných obchodech, internetové platby či výběry z bankomatu, ve všech případech používají lidé před Vánoci své karty častěji než v jiných měsících. Vyplývá to z analýzy platebních karet klientů ČSOB a Poštovní spořitelny.
Téměř polovina živnostníků vede své hospodaření stylem „co bude zítra, nebudu řešit dnes". Důvod? Podle svých slov je za tím důvěra v opakující se činnost a věrnost stálých zákazníků. Zbytek živnostníků plánuje, ale spíše v krátkodobém (22 %) a střednědobém (18 %) horizontu. Vyplývá to z průzkumu více než 600 respondentů, který si nechala zpracovat Era / Poštovní spořitelna.
Podle nedávných průzkumů se 61 % Čechů solidně orientuje v oblasti financí a ekonomiky, přičemž nejlepší znalosti prokazují v oblasti makroekonomiky a pojištění. Více než pětina Čechů je pak vysoce finančně gramotná. Aby tato čísla byla vyšší, přichází Era s projektem nazvaným Finanční test národa. Jeho cílem je zvýšit finanční gramotnost Čechů.
Jak ukázal výzkum realizovaný pro GE Money Bank, důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, ale také větší výběr a možnost pořídit si zboží, které v České republice není k dostání. České zákazníky lákají i novinky, které u nás teprve budou uvedeny. Alespoň občas přitom za hranicemi nakupuje 30 % Čechů - téměř polovina z nich (48 %) letos plánuje nakoupit v zahraničí i menší část vánočních dárků.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...