Téměř polovina živnostníků vede své hospodaření stylem „co bude zítra, nebudu řešit dnes". Důvod? Podle svých slov je za tím důvěra v opakující se činnost a věrnost stálých zákazníků. Zbytek živnostníků plánuje, ale spíše v krátkodobém (22 %) a střednědobém (18 %) horizontu. Vyplývá to z průzkumu více než 600 respondentů, který si nechala zpracovat Era / Poštovní spořitelna.
Podle nedávných průzkumů se 61 % Čechů solidně orientuje v oblasti financí a ekonomiky, přičemž nejlepší znalosti prokazují v oblasti makroekonomiky a pojištění. Více než pětina Čechů je pak vysoce finančně gramotná. Aby tato čísla byla vyšší, přichází Era s projektem nazvaným Finanční test národa. Jeho cílem je zvýšit finanční gramotnost Čechů.
Jak ukázal výzkum realizovaný pro GE Money Bank, důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, ale také větší výběr a možnost pořídit si zboží, které v České republice není k dostání. České zákazníky lákají i novinky, které u nás teprve budou uvedeny. Alespoň občas přitom za hranicemi nakupuje 30 % Čechů - téměř polovina z nich (48 %) letos plánuje nakoupit v zahraničí i menší část vánočních dárků.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP") již začala k dnešnímu dni vyplácet poškozené klienty zkrachovalé CK West Holiday. Výplatu pojistného plnění tak ČPP poskytuje ještě před uplynutím zákonné čekací lhůty 6 měsíců.
Postoj k finančním službám a jejich dostupnosti se s velikostí bydliště nikterak neliší. Obyvatelé měst i vesnic shodně hledají nejpohodlnější a cenově nejvýhodnější možnost obsluhy financí. Svou bankovní pobočku například pravidelně využívá 85 % klientů z obou skupin. Vyplývá to z průzkumu Poštovní spořitelny.
Finanční skupina AXA spouští nový dlouhodobý koncept Otázka peněz, jejímž cílem je zlepšit finanční povědomí obyvatel České republiky. Dotkne se témat stárnutí a penzijního systému, rodinného rozpočtu, spoření i investic či životního pojištění. Součástí kampaně budou kromě speciálních televizních pořadů i interaktivní komunikace. Koncept je zaměřený také na mladou cílovou skupinu, která bude oslovena prostřednictvím sociálních médií jako Facebook, Twitter a YouTube.
Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...