PENNY je obchodní řetězec s nejvyšším počtem více než 400 prodejen s potravinami v České republice. Jeho cílem je nabízet zákazníkům vysokou kvalitu produktů za nejvýhodnější ceny. I proto má propracovaný systém kontroly kvality, a to včetně procesů její kontroly. Ta probíhá v celém dodavatelském řetězci, od samotných dodavatelů přes centrální distribuci až po samotné prodejny.
Všem majitelům rodinných firem: Přihlaste se do Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání! Stále běží sběr přihlášek. Že ještě nesoutěžíte? Máte možnost do 15.8.
Svět se houpe v nejistotě. Nejde o strach z toho, co se děje, spíše o narušení ekonomických vztahů ve smyslu materiálového nebo energetického zásobování, začínají se objevovat výpadky zboží na trhu. Mnoho firem připouští, že mohou skončit, pokud nebude obyvatelstvo koupěschopné, pokud se nezlevní některé výrobní vstupy. Mění se dodavatelé, ukazují se zápory nadměrné globalizace, ale je jasné, že ani lokální výroba a spotřeba vše nezachrání. Vzorce, podle kterých se svět řídil, přestávají platit. Tím více však, možná neviditelně, roste význam určitých fenoménů, například úloha managementu kvality a kvality jako takové. Hovořila jsem o tom s Ing. Romanou Hofmanovou, která má v České společnosti pro jakost na starosti certifikaci osob. Právě byla zvolena viceprezidentkou Evropské organizace pro kvalitu (EOQ):
Zdá se, že svět se mění ještě rychleji, než jsme si zatím dokázali představit, bohužel ale ne vždy k lepšímu. O to víc si však začínáme vážit toho, co nám dává pocit stability a bezpečí.
Již od roku 1990 přinášíme do České republiky inovativní řešení v oblasti systémů řízení. Umožňujeme našim členům rychlý přístup k novinkám v oboru, výměnu informací, zvyšování odborné způsobilosti a možnost účastnit se odborných akcí. Našim členům, ale i dalším zákazníkům nabízíme současně komplexní služby v oblasti systémů managementu a nástrojů managementu kvality, především vzdělávání, certifikace a vydávání odborných publikací.
Každý, kdo se jako pofesionál zabývá kvalitou, vám řekne, jak je jeho obor košatý, a že se o něm dá vyprávět nebo psát od rána do večera. Úplně opačně to však vnímá zákazník, uživatel, spotřebitel. Pro něj znamená kvalita jediné slovo pochvaly, uznání. Jednoznačný přívlastek potravině, která mu chutná, službě, již rád a opakovaně využívá, kvalitou označuje to, co mu vyhovuje, co si oblíbil, co má rád.
Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...
V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si naslouchat.
Pokračování ...