Mezinárodní společnost specializující se na průzkum trhu, YouGov, každoročně analyzuje image společností v mnoha odvětvích. Studii provádí v 18 zemích světa a zařazuje do ní všechny výrobce automobilů operující na evropském trhu.
Pokračování rozhovoru z únorového čísla. Čím vším se zabývají auditoři, kteří spolupracují s Českou společností pro jakost? Oblastí do nichž vstupují, je řada, od automobilového až po potravinářský průmysl. Jeden z těchto odborníků, Ing. Tomáš Čapek, CSc., jednatel firmy UniConsulting s.r.o., v rozhovoru přiblížil, proč je audit pro firmy důležitý, co přináší a jaké záležitosti řeší. První část rozhovoru jsme otiskli v únorovém vydání Prosperity. Dnes máte možnost dovědět se ještě více:
Čím vším se zabývají auditoři, kteří spolupracují s Českou společností pro jakost? Oblastí, do nichž vstupují, je řada, od automobilového až po potravinářský průmysl. Jeden z těchto odborníků, Ing. Tomáš Čapek, CSc., jednatel firmy UniConsulting s.r.o., v rozhovoru přiblížil, proč je audit pro firmy důležitý, co přináší a jaké záležitosti řeší.
Ne pro každého je slovíčko kvalita srozumitelné ve všech možných souvislostech. Často je spojována s dobrým sýrem, chutným obědem, oblečením, které něco vydrží, nábytkem třeba pro dvě generace, chladničkou, která dobře slouží. Když se však hovoří o kvalitě, mají často odborníci na mysli i cesty, které k ní vedou. Třeba systém řízení a jeho zdokonalování, i to, jak tento způsob generuje v samotném konci třeba boty, které si chválíme, nebo prozákaznickou komunikaci, jež pomáhá budovat prvotřídní image firmy. Jak chápou kvalitu ve firmě Edwards, s.r.o., která loni získala první cenu v kategorii firmy v soutěži Ambasador kvality, o tom jsem hovořila s generálním ředitelem Mgr. Janem Večeřou:
Česká společnost pro jakost je nejen uznávaným vzdělávacím centrem a autoritou v oblasti systémů managementu. Jejím posláním je také oceňovat subjekty – tj. jednotlivce i organizace, které kvalitu šíří, kvalitou žijí a aktivně se zasazují o její implementaci. Každoročně tak uděluje tituly Ambasador kvality České republiky, Manažer kvality roku, Cenu za návrat do života, Cenu Františka Egermayera či Cenu Anežky Žaludové. Letos byly všechny výsledky odtajněny 7. listopadu.
Česká chuťovka je soutěž pro tuzemské výrobce potravin, v níž měří své mistrovství od jednotlivců až po velké firmy ti, kteří se rozhodli vycházet chuti českých spotřebitelů vstříc a nabízet od džemů přes rohlíky až po špičkové šunky nebo sýry, med i kečup nejen výrobky vynikající kvality, ale především chuti. Jak se v letošním ročníku dařilo PENNY, na to odpovídal tiskový mluvčí Ing. Tomáš Kubík:
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...