Koncern ICOM transport a.s. se během 20 let stal jedním z největších dopravních firem v České republice. Hlavní strategií firmy je zajištění kvalitní dopravní obslužnosti jednotlivých krajů, především pak s využitím nejmodernějšího vozového parku značky Mercedes-Benz a Setra. Výrazné úspěchy společnost zaznamenává i ve vnitrostátní a mezinárodní kamionové dopravě. Dopravní uskupení ICOM transport a.s. provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 lidí. Dále disponuje autorizovaným servisem Mercedes-Benz, čerpacími stanicemi, službami měření emisí a myčkami vozidel. Tolik úvod k rozhovoru se Zdeňkem Kratochvílem, generálním ředitelem společnosti, kde ústředním tématem bylo dlouhodobé cílení na kvalitu.
Centrum excelence, které funguje jako součást České společnosti pro jakost a naplňuje její roli národního partnera EFQM pro Českou republiku, šestým rokem sdružuje odborníky na kvalitu a působí jako platforma pro organizace, které ve své činnosti aplikují nejmodernější nástroje řízení. Jeho aktivity se však rozrůstají a rok 2019 je toho důkazem.
Že jsou pro budoucnost klíčové investice do vědy a výzkumu, to si uvědomuje devět z deseti manažerů českých průmyslových firem. Na rozdíl od toho studenti technických středních a vysokých škol považují ve vztahu ke zvýšení produktivity za zásadní růst mezd.
Český institut pro akreditaci, o.p.s., (ČIA) téměř třicet let nabízí své služby orgánům státní správy a komerčním subjektům, pro které akreditace může představovat významnou konkurenční výhodu. O tom, jaké konkrétní benefity akreditace představuje, jsme hovořili s ředitelem ČIA Ing. Jiřím Růžičkou, MBA, Ph.D.
Co si představit pod značkou Ambasador kvality, kterou začala loni udělovat Česká společnost pro jakost? Například prodejny MAKRO, které tento prestižní titul mohou používat. Co vše se za ním skrývá, o tom jsme hovořili s vedoucí manažerkou kvality společnosti MAKRO Cash & Carry CR s.r.o. Martou Novákovou.
Pro firmy a organizace představuje udělení či obhájení značky kvality velkou prestiž. Je to výpověď o tom, že na výrobek či službu, které se takovou značkou honosí, se může zákazník, absolutně spolehnout.
Češi trpí komplexem malosti. A proto každá zpráva, že jsme v něčem před giganty, potěší. Teď jsem si s gustem přečetl informaci, že jsme se zařadili do první třicítky zemí v online podnikání. Za námi se octly takové státy jako Itálie nebo Japonsko. Hodnotil se počet uživatelů internetu a vyspělost logistických služeb. Sám vím, jak úspěšně si vede například Zásilkovna, která velmi rychle expanduje nejen v ČR, ale i okolních státech. Už delší dobu je známo, že patříme k nejlepším na světě v užívání bezkontaktních plateb. A našlo by se toho víc, co povzbudí naši národní hrdost. Jak známo, mezi Goliáši není malý David bez šance, jak se píše v Bibli a jak jsme se o tom v historii mnohkrát přesvědčili.
Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.
Pokračování ...