To, že dobrých nápadů není nikdy dost, plyne z výsledků národního kola mezinárodní soutěže inovací Quality Innovation Award. Ukazuje to i na fakt, že i menší české firmy dokážou oslnit výrobkem, který nemá obdoby a pro člověka je víc než užitečný. Společnost CALISME, a. s., je toho důkazem. Stala se vítězem národního kola soutěže Quality Innovation Award v kategorii potenciální inovace. Její odborníci dali vzniknout takovým řešením do našich kuchyní, jaká jsou skutečně potřeba a s jakými dosud nikdo jiný nepřišel. Z rozhovoru s ředitelem společnosti Milanem Pospíchalem lze vyčíst, proč tato inovace přišla a jaké hodnoty může uživatelům přinést.
Pokračování rozhovoru z únorového čísla. Čím vším se zabývají auditoři, kteří spolupracují s Českou společností pro jakost? Oblastí do nichž vstupují, je řada, od automobilového až po potravinářský průmysl. Jeden z těchto odborníků, Ing. Tomáš Čapek, CSc., jednatel firmy UniConsulting s.r.o., v rozhovoru přiblížil, proč je audit pro firmy důležitý, co přináší a jaké záležitosti řeší. První část rozhovoru jsme otiskli v únorovém vydání Prosperity. Dnes máte možnost dovědět se ještě více:
Čím vším se zabývají auditoři, kteří spolupracují s Českou společností pro jakost? Oblastí, do nichž vstupují, je řada, od automobilového až po potravinářský průmysl. Jeden z těchto odborníků, Ing. Tomáš Čapek, CSc., jednatel firmy UniConsulting s.r.o., v rozhovoru přiblížil, proč je audit pro firmy důležitý, co přináší a jaké záležitosti řeší.
Ne pro každého je slovíčko kvalita srozumitelné ve všech možných souvislostech. Často je spojována s dobrým sýrem, chutným obědem, oblečením, které něco vydrží, nábytkem třeba pro dvě generace, chladničkou, která dobře slouží. Když se však hovoří o kvalitě, mají často odborníci na mysli i cesty, které k ní vedou. Třeba systém řízení a jeho zdokonalování, i to, jak tento způsob generuje v samotném konci třeba boty, které si chválíme, nebo prozákaznickou komunikaci, jež pomáhá budovat prvotřídní image firmy. Jak chápou kvalitu ve firmě Edwards, s.r.o., která loni získala první cenu v kategorii firmy v soutěži Ambasador kvality, o tom jsem hovořila s generálním ředitelem Mgr. Janem Večeřou:
Česká společnost pro jakost je nejen uznávaným vzdělávacím centrem a autoritou v oblasti systémů managementu. Jejím posláním je také oceňovat subjekty – tj. jednotlivce i organizace, které kvalitu šíří, kvalitou žijí a aktivně se zasazují o její implementaci. Každoročně tak uděluje tituly Ambasador kvality České republiky, Manažer kvality roku, Cenu za návrat do života, Cenu Františka Egermayera či Cenu Anežky Žaludové. Letos byly všechny výsledky odtajněny 7. listopadu.
Česká chuťovka je soutěž pro tuzemské výrobce potravin, v níž měří své mistrovství od jednotlivců až po velké firmy ti, kteří se rozhodli vycházet chuti českých spotřebitelů vstříc a nabízet od džemů přes rohlíky až po špičkové šunky nebo sýry, med i kečup nejen výrobky vynikající kvality, ale především chuti. Jak se v letošním ročníku dařilo PENNY, na to odpovídal tiskový mluvčí Ing. Tomáš Kubík:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...