Od 1. ledna do 31. března 2011 prošlo ekonomickým hodnocením, tzv. iRatingem 1959 mimopražských firem – žadatelů o finanční podporu z Operačního programu Podnikání a inovace. Za stejné období minulého roku to bylo 1221 firem.
Objem reklamních letáků distribuovaných do schránek domácností a firem si i v době ekonomické krize udržel úroveň předchozích let. V střednědobém horizontu počet letáků dokonce roste. Také tzv. adresné direct maily, tedy reklamní zásilky zaslané přímo konkrétnímu adresátovi, si dlouhodobě udržují stále stejnou úroveň.
Základní podmínkou bezpečnosti státu je fungující energetický sektor. Pokud se Česká republika nemá stát během příštích 10 let čistým importérem elektřiny, musí vytvořit podmínky pro mnohamiliardové investice soukromých firem. Ty budou spojeny s postupným nahrazováním a modernizací uhelných elektráren, rozšířením JE Temelín, ale také například s nutným rozvojem sítí.
Po dvou sobotách (trhy v Karlíně začaly 16.dubna), kdy se vystřídala řada nových prodejců, aby si ozkoušeli karlínský prostor, najíždějí v konci dubna Karlínské farmářské trhy, kterých bude letos 26, na novou koncepci, kdy se součástí trhů stávají i různé společenské akce a události. Návštěvníci trhů tak budou mít možnost prožít další soboty věnované tradičním svátkům, jednotlivým plodinám a nebo taky nejrůznějším podobám relaxace. Protože trh v novém pojetí to není horečný nákup, ale zejména klid a pohoda.
Banky doufají, že nová generace klientů nebude tak konzervativní, jako jsou jejich současní zákazníci. Na druhou stranu si ale uvědomují, že budou muset přizpůsobit svoji nabídku produktů tak, aby byly co nejvíce srozumitelné a současně umožňovaly lidem pružně reagovat na změny jejich životní situace. Bankovní experti se u kulatého stolu uspořádaného v rámci soutěže Nejlepší banka 2011 také shodli, že banky zatím nedostatečně využívají svůj potenciál při propojování svých služeb s nabídkami firem či institucí mimo finanční sektor.
Sdružení pro zahraniční investice - AFI a Americká obchodní komora v ČR vytvoří platformu pro vzájemné setkávání inovativních start-up firem se zástupci soukromých fondů rizikového kapitálu. Cílem iniciativy s názvem adVENTURE je zejména edukace tvůrců nadějných projektů ve vztahu k jejich obchodnímu využití a podpora možné komercializace výsledků jejich výzkumu a vývoje. Partnerem adVENTURE je poradenská společnost PwC Česká republika a podporují jej také Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest a Czech Private Equity and Venture Capital Association. Mediálním partnerem projektu je deník E15.
Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...