INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Rada kvality ČR již druhým rokem realizuje program Cena za společenskou odpovědnost Podnikáme odpovědně, v rámci kterého jsou oceňovány aktivity malých a středních podniků v oblasti společenské odpovědnosti. Zapojením do programu získají firmy možnost prezentovat své aktivity, zvýšit svou prestiž a stát se atraktivnějším zaměstnavatelem.

Společenská odpovědnost firem (CSR) je většinou spojována s velkými firmami, které disponují značnými zdroji a jsou schopny investovat do rozsáhlých CSR projektů, a především do jejich propagace. Současně tak přitahují velkou pozornost médií i veřejnosti. Nicméně CSR je stejně tak relevantní pro malé a střední podniky. Tyto firmy mají mnohdy na své okolí pozitivnější vliv než velké korporace, jelikož společensky odpovědné podnikání je pro ně přirozené a vychází z jejich hlavních podnikatelských záměrů. Malé firmy jsou ve většině případů řízeny jejich zakladateli či majiteli, kteří mají k firmě osobní vztah a nejsou motivováni jen kumulací zisku a vysokým platem. Zároveň tyto firmy společenskou odpovědnost většinou nenazývají CSR, jelikož nemají komplexní CSR strategii a řídí se spíše osobními etickými hodnotami. Malé a střední podniky však oproti velkým korporacím nemají tak velké kapacity na propagaci svých aktivit.

            Za účelem ocenit společensky odpovědné aktivity menších podnikatelů a zvýšit o nich povědomí mezi veřejností vyhlašuje Rada kvality ČR ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a organizací P3 – People, Planet, Profit již druhý ročník Ceny za společenskou odpovědnost Podnikáme odpovědně. Cena je určena malým a středním podnikům, rodinným firmám a sociálním podnikům. Záměrem ocenění je také motivovat menší podnikatele, aby se pokusili nahlížet na společenskou odpovědnost komplexně a implementovali CSR do svých dlouhodobých strategií.

            Vítězi loňského a zároveň prvního ročníku se staly Technické služby Oprava, s.r.o. (kategorie Malý a střední podnik), Liva Předslavice, s.r.o. (kategorie Rodinná firma) a Ergon – Chráněná dílna (kategorie Sociální podnik). Vítězům bylo předáno ocenění v rámci Listopadu – Měsíce kvality ČR ve Španělském sále Pražského hradu. Vítězové následně měli možnost prezentovat své aktivity a příklady dobré praxe na akci Podnikáme odpovědně, pořádané Asociací společenské odpovědnosti u příležitosti Evropského týdne malých a středních podniků.

            Ředitel vítězné rodinné firmy LIVA Předslavice, Libor Jungvirt, se po roce vyjádřil k získání ocenění slovy: „Jsem přesvědčen o tom, že Cena dopomohla zvýšit image naší společnosti, a zlepšila tak náš obraz na veřejnosti. Nedokážu zhodnotit, o kolik se nám díky ní zvedl obrat, ale rozhodně nám ocenění pomáhá uvnitř firmy. Je to ocenění nejen mé práce, ale i práce všech našich kolegů, a díky tomu se zvedá prestiž naší společnosti i našich zaměstnanců. A to je dle mne ten největší přínos.“ Pro menší podnikatele tak představuje zapojení do programu Podnikáme odpovědně ojedinělou příležitost, jak zviditelnit svou firmu a současně se stát atraktivním zaměstnavatelem či vzorem pro ostatní podnikatele.

            Účast v programu Podnikáme odpovědně je bezplatná a může se do něj zapojit jakákoliv firma, která splňuje podmínky. Každý účastník musí pouze vyplnit přihlášku a dotazník, jenž obsahuje otázky z tematických oblastí, jako je regionální odpovědnost, lidská práva, pracovní podmínky či ekologie, a zaslat je administrátorovi soutěže. Termín přihlášek do druhého ročníku ocenění je 31. srpna 2016.

            Více informací naleznete na stránkách Národní politiky kvality www.npj.cz nebo na Národním informačním portálu o CSR www.narodniportal-csr.cz.

Mgr. Ivona Humpál, specialistka pro CSR, ČSJ NIS-PK

 

Slovo ke dni

  • Ruská mise

    Čeští podnikatelé vedeni prezidentem republiky vyrazili na východ (znovu) objevovat velký ruský trh. Cesta míří logickým směrem, protože všemi ostatními směry je vzájemný obchod mnohem složitější. Není pochyb, že Slované si rovněž lépe rozumí, jsou si povahově bližší a mají i na co navazovat. Značka Made in Czechoslovakia má v Rusku a všech postsovětských státech stále svůj zvuk, neboť spousta výrobků s takovým označením tam dosud stále funguje. Jistě, už nejsme spojeni smlouvami jako za dob Rady vzájemné hospodářské pomoci, mnoho se změnilo, ale stejně tak mnoho pout přetrvává. A máme co nabídnout. S jakými výsledky tato mise skončí, to zatím nevíme. Ale jsem přesvědčen, že má všechny předpoklady dobře uspět. Držím palce, je to v zájmu obou zemí!Pavel Kačer

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2017

INZERCE

Partneři

Generální partner:

TOSlogo 172

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

gascontrol 175logo KOB

Vyšlo u nás 

 

Partneři plus:

tsoft VSPAP 160 EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3 logo_zts_87_2 ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Hlavní odborný partner: logo-npk Odborní partneři: csj105 sok67 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105

INZERCE