Na trhu s letními pneumatikami letos vítězí ochrana životního prostředí. Prodejci pneu představili novinky pro letní sezónu 2011, ve kterých dominují ekologické produkty. Přední výrobci totiž reagují na nejnovější trendy a zvýšenou poptávku po eko pneu. Zákazníci by však s koupí nových letních pneumatik neměli váhat. Může totiž dojít k vyprodání vybraných modelů podobně jako v zimní sezóně.
Obraty internetových obchodů provozovaných službou ByznysWeb.cz zaznamenali meziroční růst v počtu objednávek o 150%, co znamená, že objem prodeje přes internet neustále roste. Hodnota objednávek za rok 2010 poprvé překročila sumu 511 milionů Kč.
Značka Pâté du Chef začala v roce 2010 vyvážet své výrobky na portugalský trh, který rozšířil řadu patnácti zemí Evropské unie a Ruska, kam je značka Pâté du Chef již exportována. V poslední době zaznamenala prvenství na 13. mezinárodním nápojovém veletrhu Víno & Destiláty, na kterém prezentovala své paštiky v kombinaci s vínem. Značka Pâté du Chef získala všechna tři první místa.
Péče o byt, dům, chalupu či zahrádku leze pořádně do peněz. Nová sekačka či vrtačka něco stojí a v takových případech se hodí ČSOB Kreditní karta.
Jaro je obdobím nových začátků, kdy i váš domov touží po nových, svěžích barvách. Chcete-li mít doma tu pravou jarní atmosféru, stačí být ve správný čas na správném místě. Od 17. března do 6. dubna začíná jaro v obchodním domě IKEA.
Společnost Madeta vyváží své výrobky do různých zemí světa, často i do poměrně exotických destinací. Nejčastějším exportním artiklem jsou však netradiční, ručně vyráběné výrobky. To stálo také za tím, že společnost Madeta zavedla speciální výrobny, kde jsou dodržovány ruční postupy práce.
Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...