INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

DSCN2739 2David Řehoř, MBA, ředitel rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank, o tom, proč věnuje tato banka pozornost úctyhodné klientele

 

Podnikání nejsou jen legendy o štěstí nebo tradování cest k úspěchu. Podnikání je cesta celoživotních zkoušek, učení se, malých postupných vítězství i bolestných proher, jejichž dráha je kropena slzami, pokud člověk neví, jak dál. Když po půlnoci sedíte nad otevřeným bankovním účtem u počítače a zjišťujete, že opět ten a ten odběratel nezaplatil, a že ani prostředky, jimiž můžete právě disponovat, nejsou k ničemu, protože je k nim třeba přihodit dalších pár tisíc, těch, které právě nedorazily... Řeknete si – banalita, peníze nejsou všechno. Ano i ne. Pokud najednou chybí, dokáží položit i ten nejzdatnější podnik na lopatky. To se však stává v historii rodinných společností jen výjimečně.

 

Rodinné podnikání bývá stabilní a pevné. Má priority jasné a střízlivé, zodpovědnost získala přísná vnitřní měřítka. Osudy rodinných firem se také navenek nepřetřásají, protože tyhle firmy nejsou tak halasné a sebestředné. Rodinné firmy se neumí příliš chlubit. Za podstatnější považují disciplínu a píli bez řečí. Majitelé vědí, že rodinné firmy musí spoléhat samy na sebe. V tom spatřují svoji budoucnost, a do ní směřují všechny své aktivity. Je to jejich základní jistota.

Nejen o tom jsem hovořila s Davidem Řehořem, MBA, ředitelem rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank:

Zdá se, že Equa bank učarovaly rodinné firmy, pustili jste se společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR do druhého ročníku soutěže Equa Bank Rodinná firma roku. Proč jste zrovna vybrali rodinné firmy?
Když Equa bank vstupovala v září 2011 na český trh, nejprve jako retailová banka a od ledna 2012 také jako banka pro firemní klientelu, učinili jsme důležité rozhodnutí o našem dalším směřování. Naše zaměření je jasné – jsme tu pro spíše menší a střední firmy a podnikatele. Nechceme nadbíhat obrovským korporacím, ale podporovat příběhy úspěšných českých podnikatelů. A rodinné firmy jako takové jsou, podle mého názoru, tím opravdovým „rodinným stříbrem“ české ekonomiky.

Jaká specifika podle vašeho názoru vystihují rodinné firmy?
Rodinné firmy jsou specifické především v obrovském nasazení a entuziazmu, které vkládají do svého podnikání. Takovou míru nadšení a zápal pro věc ve velkých anonymních korporacích najdete jen stěží.
Rodinné podnikání je také spojené s konkrétními lidmi a konkrétními jmény. To velmi posiluje etiku v rámci tohoto typu podnikání, neboť manažeři a majitelé těchto firem přirozeně velmi dbají na reputaci svých společností, protože jde o jejich dobré jméno a také jméno jejich rodiny.

Rodinné firmy si věří, chtějí se tedy rozvíjet. Je to prvek, na němž budete komunikaci s tímto segmentem stavět?
Z průzkumu, který jsme realizovali ve spolupráci s AMSP ČR jasně vychází, že 80 % českých rodinných firem vnímá svou budoucnost optimisticky a očekává další rozvoj. Equa bank podporuje své klienty, nejen z řad rodinných firem, a pomáhá jim financovat tento další rozvoj.
Každý den poskytujeme našim klientům financování prostřednictvím investičních nebo provozních úvěrů. Specializujeme se také mimo jiné na nemovitostní financování, ať už jde o klasickou výstavbu, nebo koupi provozovny, činžovní domy, nebo developerské projekty. Nezapomínáme ale také ani na volné prostředky klientů. Dokonce máme specializovaný tým depozitních bankéřů, kteří dokáží nabídnout celou řadu řešení, jakými je například náš firemní spořicí účet s nejvyšší sazbou na trhu.

Na českém bankovním trhu, myslím, není žádný speciální a vyhraněný produkt pro rodinné společnosti. To skýtá dosti velký prostor k bankovní seberealizaci... Vaše banka však tento směr od začátku působení na našem trhu podporuje. Jak?
Equa si jako jedna z menších bank může dovolit přistupovat ke svým klientům opravdu individuálně. V rámci českého bankovního trhu je většinou ke klientům z řad malých a středních firem uplatňován masový přístup. To znamená, že banka vyrobí nějaký produkt a tuto konfekci pak prodává všem.
Naproti tomu Equa bank skutečně šije svým klientům veškeré služby na míru. V podstatě u nás nenajdete dva stejné úvěry, protože ani žádné dvě firmy a jejich potřeby nejsou identické.

Co vy sám na odvaze lidí budovat rodinnou firmu oceňujete?
V bankovnictví jsem před lety začínal takříkajíc od píky. Mou první rolí byl klasický bankéř na přepážce, kde jsem v té době pomáhal babičkám s jejich vkladními knížkami. V průběhu své profesní kariéry jsem pak prošel celou řadou pozic, včetně pozice firemního bankéře, což mi dalo příležitost vyslechnout bezpočet fascinujících příběhů rodinných firem plných úspěchu, ale hlavně energie, nasazení, a často i osobních obětí. Budování rodinné firmy je běh na dlouhou trať a všichni podnikatelé v 90. letech začínali (vlastně tak trochu jako my) na zelené louce. Je úžasné, když slyšíte příběhy firem, které začínaly, ne jako v Americe v garážích, ale třeba v kočárkárnách na sídlištích. Dnes jsou z nich často velmi úspěšné společnosti, jejichž podnikání dosahuje obratů v řádech desítek milionů korun a už dávno přesahuje nejen to sídliště, okres nebo kraj, ale často již vyváží své výrobky do zahraničí. Právě dlouholeté úsilí těchto firem chceme  v rámci soutěže Equa bank Rodinná firma roku ocenit.

Menší rodinné firmy bývají také velmi skromné, netouží po velké medializaci ani chvále, ctí pracovitost a disciplínu. Možná by se dalo říci – žijí pragmaticky s vědomím všech rizik, která je mohou ohrozit, jsou nohama na zemi.
Ano, to je pravda. Na druhou stranu pro mne bylo opravdu milým překvapením, když jsem se po nějaké době viděl s vítězem loňského ročníku Equa bank Rodinná firma roku 2012, panem Jungvirtem ze společnosti LIVA Předslavice.
Pan Jungvirt představuje přesně ten druh příběhu, který chceme soutěží ocenit. Tradice jeho podnikání představuje 20 let pilné práce.
V nelehkém oboru zemědělství dává v mikroregionu práci celé řadě lidí a do chodu firmy jsou zapojeni také jeho dva synové – mimochodem otec a po jeho boku dva jeho následovníci jsou také symbolikou loga soutěže.
Na tiskové konferenci k 2. ročníku soutěže mi popisoval, jak bylo ocenění Equa bank Rodinná firma roku nejen důvodem hromadné oslavy v Předslavicích, ale hlavně zvýšilo jeho prestiž jak u dodavatelů, tak u odběratelů, a bylo tak pro ně nejen oceněním jejich úsilí, ale také reálným přínosem. Jsem proto velmi rád, že máme možnost letos vyhlásit 14 vítězů krajských kol soutěže, a ocenit tak 14 těchto životních příběhů spojených s úspěšným rodinným podnikáním.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Zima s otazníkem

    Dříve trápilo vlekaře jen počasí. Teď jsou na tom hůř. Musí se navíc vyrovnat s omezeními v souvislosti s nepříznivou epidemickou situací. Zatímco podnikatelé musí plánovat a rozhodovat se s předstihem, totéž i hosté horských chat a milovníci zimních sportů, vláda vydává rozhodnutí ze dne na den a šmahem ruší předešlé sliby. Nikdo teď neví, zda vůbec dovolí lidem odjet do Krkonoš, Orlických hor, na Šumavu, do Jeseníků, Beskyd… a trávit tam společně vánoční svátky. Za takových podmínek, kdy vzniká mnoho neznámých a ubývá jistot, se vlastně ani úspěšně podnikat nedá. Avšak kdo odepíše celou zimní sezonu, odepíše značné investice, ten už se té další nemusí dožít. Co za této složité situace lidem poradit? Mít v rozhodování šťastnou ruku, nepropadat panice a věřit, že na to nejhorší nedojde.

    Pokračování ...

Aktuality

1 0 mpo

ČR podpořila společná pravidla pro digitální služby 26. listopad 2021

Rada Evropské unie pro konkurenceschopnost (COMPET) schválila společnou pozici k nařízením o digitálních službách a digitálních trzích. Slovinské předsednictví Rady Evropské unie (EU) tak může začít jednat s Evropským parlamentem a Evropskou komisí (EK) o konečné podobě unijních předpisů, které přinesou největší modernizaci pravidel digitálního vnitřního trhu EU za poslední roky.

2021 kl kopie

Soutěž „Nastartujte se 2021“ pro začínající podnikatele zná své vítěze 25. listopad 2021

V pořadí již 9. ročník grantového programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) pro začínající podnikatele „Nastartujte se“ zná své vítěze. Odborná porota vybrala ze 43 přihlášených podnikatelských záměrů jako nejlepší projekt Mioora, který je zaměřen na výrobu spodního prádla z bambusového vlákna.

SugarCMR kalendar

CRM systém firmám výrazně zefektivní obchodní procesy 24. listopad 2021

Nejen budování, ale i udržování obchodních vztahů se zákazníkem je jedním z hlavních úkolů každé firmy, ať už nabízí jakýkoliv produkt či službu. Velkým pomocníkem (nejen) pro obchodníky mohou být různé CRM systémy, které většinou nabízí kompletní správu všech stávajících i potenciálních klientů. A pokud pracují tak, jak mají, dokážou skutečně firmě uspořit čas a přinést nové obchodní příležitosti.

12 komora

Programy musí být nastartovány rychle 23. listopad 2021

Hospodářská komora České republiky oceňuje rozhodnutí vlády spustit kompenzační programy. Státní rozpočet výslovně s tímto výdajem pro letošní rok a ani pro rok 2022 ale nepočítá.

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2021

Vybíráme z Prosperity

V dohledné době přestane prodávat velké papírové tašky

1 taZa dva roky, kdy Globus nabízí ekologičtější alternativy nákupních tašek, ušetřil více než 57 tun plastu. Místo toho si zákazníci zakoupili milión tašek z trvanlivého materiálu, které používají na nákupy opakovaně. Současně si lidé v Globusu pořídili 300 000 opakovaně použitelných ovosáčků jako variantu k mikrotenovým pytlíkům. Nově tyto hypermarkety nahrazuje velkou papírovou tašku ekologičtější variantou. Jde o velmi odolnou plastovou tašku z evropského recyklátu, která je opět stoprocentně zpracovatelná. Prodejem těchto tašek bude Globus přispívat na Konto Bariéry.

Marketér roku 2020 se má čím chlubit

Foto 1Finále 16. ročníku soutěže Marketér roku 2020 se odehrálo 23. září v Praze. Pro vítěze byly připraveny sošky křišťálových delfínů z českého skla v čele s Velkým modrým delfínem v působivém designu z dílny uměleckého skláře Vladimíra Zubričana. Na oceněné i nominované čekaly kromě diplomů i mnohé věcné dary od sponzorů a partnerů soutěže.

Nové tváře prestižní soutěže: Manažery roku 2020 jsou Kateřina Kupková a Norbert Schellong

 roku 6 2Soutěž MANAŽER ROKU už 28 let vyhledává a oceňuje nejlepší manažerské osobnosti, podnikatele a leadery v České republice. V letošním ročníku se podruhé v historii stala absolutní vítězkou žena. Národní komise udělila nejvyšší hodnocení Kateřině Kupkové, generální ředitelce závodu na buničinu Lenzing Biocel Paskov. Nejlepším manažerem se stal Norbert Schellong, jenž kromě řízení Nemocnice Havířov testuje možnosti inovativní distanční medicíny.

Prazdroj a Microsoft spojily experty z celého světa na pomoc českému chmelu

chmelnice 1Změny klimatu, výkyvy počasí, a zejména nepředvídatelné srážky v posledních letech výrazně ovlivňují pěstování českého chmele. Řešení přináší nový projekt PRO CHMEL. Ten propojil experty z celého světa a za pomoci nejmodernějších technologií pomůže pěstitelům k efektivnějšímu zavlažování chmelnic. Hlavním cílem je zachovat český chmel v dostatečném množství a kvalitě i do budoucna.

Zákazníkům Zásilkovny bude pomáhat inteligentní voicebot

IMG 0610 1 mensîiüZásilkovna, přední česká technologická firma, spustila unikátní technologii využívající umělou inteligenci (AI – Artificial Intelligence), která dokáže velmi efektivně komunikovat se zákazníkem. Na rozdíl od dosavadního systému, kdy zákazník musí mačkat tlačítka a vybírat si z pevně předdefinovaných voleb v menu, dokáže nový inteligentní voicebot neboli virtuální asistent ZET se zákazníkem vést přirozený dialog.

Český výrobek, který je již 15 let značkou důvěry, zveřejnil výsledky ankety

cv roku2021 vlajka SV kopie kopieAnketa Český výrobek roku 2021 zná vítěze. Hlasovalo se ve třech soutěžích: Potravinářské výrobky, Nepotravinářské výrobky a Anketa na Facebooku. V každé soutěži jsou výrobky dále rozděleny podle jednotlivých kategorií.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Porušování práv k duševnímu vlastnictví a IP mediace 19. listopad 2021

Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) v roce 2019 zveřejnil na svých webových stránkách studii, kterou provedl ve spolupráci s Evropským patentovým úřadem (EPO), a mimo jiné konstatoval, že vzhledem k vysoké hodnotě práv duševního vlastnictví představuje jejich porušování velmi lukrativní trestnou činnost, která má za následek značné náklady pro vlastníky práv a hospodářství obecně. 

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

Kubla David

David Kubla, manažer komunikace Česká společnost pro jakost 11. červen 2021

Očkování proti onemocnění covid-19 je v plném proudu. Očkovací centra v rychlém sledu vypouští do světa další a další očkované jedince, kterým tělem koluje první nebo dokonce už druhá dávka vakcíny. Pokud jste se k tomuto kroku odhodlali, stanete se ambasadorem boje pro onemocnění covid-19. Současně je v plném proudu i plánování dovolených, které jsou už za humny a málokdo z nás by se o ně nechal připravit. Takže pokud to situace a podmínky dovolí, chystáme se splnit všechny nutné náležitosti spojené s klidným trávením volna v námi vybrané destinaci, ať už někde v tuzemsku nebo v blízkém, případně vzdáleném zahraničí, kde se bezpochyby staneme ambasadorem České republiky. Dříve než ve vašich firmách zavládne poočkovací nebo dovolenkový klid, nezapomeňte vaši firmu přihlásit do ceny Ambasador kvality České republiky. Dejte jí možnost se blýsknout mezi konkurencí a získat zajímavou zpětnou vazbu. Posláním soutěže Ambasador kvality České republiky je ocenit ty organizace, které jsou nejen kvalitně řízeny a poskytují kvalitní produkty a služby, ale zároveň propagují a podporují kvalitu (navenek) jako důležitý předpoklad pro zajištění konkurenceschopnosti. Přihlášky můžete podávat do konce září. Takže si poznamenejte do svých diářů jako poslední úkol před dovolenou: Nezapomenout kontaktovat Českou společnost pro jakost a přihlásit se do soutěže Ambasador kvality České republiky! A jinak: krásné léto!