INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSCN2739 2David Řehoř, MBA, ředitel rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank, o tom, proč věnuje tato banka pozornost úctyhodné klientele

 

Podnikání nejsou jen legendy o štěstí nebo tradování cest k úspěchu. Podnikání je cesta celoživotních zkoušek, učení se, malých postupných vítězství i bolestných proher, jejichž dráha je kropena slzami, pokud člověk neví, jak dál. Když po půlnoci sedíte nad otevřeným bankovním účtem u počítače a zjišťujete, že opět ten a ten odběratel nezaplatil, a že ani prostředky, jimiž můžete právě disponovat, nejsou k ničemu, protože je k nim třeba přihodit dalších pár tisíc, těch, které právě nedorazily... Řeknete si – banalita, peníze nejsou všechno. Ano i ne. Pokud najednou chybí, dokáží položit i ten nejzdatnější podnik na lopatky. To se však stává v historii rodinných společností jen výjimečně.

 

Rodinné podnikání bývá stabilní a pevné. Má priority jasné a střízlivé, zodpovědnost získala přísná vnitřní měřítka. Osudy rodinných firem se také navenek nepřetřásají, protože tyhle firmy nejsou tak halasné a sebestředné. Rodinné firmy se neumí příliš chlubit. Za podstatnější považují disciplínu a píli bez řečí. Majitelé vědí, že rodinné firmy musí spoléhat samy na sebe. V tom spatřují svoji budoucnost, a do ní směřují všechny své aktivity. Je to jejich základní jistota.

Nejen o tom jsem hovořila s Davidem Řehořem, MBA, ředitelem rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank:

Zdá se, že Equa bank učarovaly rodinné firmy, pustili jste se společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR do druhého ročníku soutěže Equa Bank Rodinná firma roku. Proč jste zrovna vybrali rodinné firmy?
Když Equa bank vstupovala v září 2011 na český trh, nejprve jako retailová banka a od ledna 2012 také jako banka pro firemní klientelu, učinili jsme důležité rozhodnutí o našem dalším směřování. Naše zaměření je jasné – jsme tu pro spíše menší a střední firmy a podnikatele. Nechceme nadbíhat obrovským korporacím, ale podporovat příběhy úspěšných českých podnikatelů. A rodinné firmy jako takové jsou, podle mého názoru, tím opravdovým „rodinným stříbrem“ české ekonomiky.

Jaká specifika podle vašeho názoru vystihují rodinné firmy?
Rodinné firmy jsou specifické především v obrovském nasazení a entuziazmu, které vkládají do svého podnikání. Takovou míru nadšení a zápal pro věc ve velkých anonymních korporacích najdete jen stěží.
Rodinné podnikání je také spojené s konkrétními lidmi a konkrétními jmény. To velmi posiluje etiku v rámci tohoto typu podnikání, neboť manažeři a majitelé těchto firem přirozeně velmi dbají na reputaci svých společností, protože jde o jejich dobré jméno a také jméno jejich rodiny.

Rodinné firmy si věří, chtějí se tedy rozvíjet. Je to prvek, na němž budete komunikaci s tímto segmentem stavět?
Z průzkumu, který jsme realizovali ve spolupráci s AMSP ČR jasně vychází, že 80 % českých rodinných firem vnímá svou budoucnost optimisticky a očekává další rozvoj. Equa bank podporuje své klienty, nejen z řad rodinných firem, a pomáhá jim financovat tento další rozvoj.
Každý den poskytujeme našim klientům financování prostřednictvím investičních nebo provozních úvěrů. Specializujeme se také mimo jiné na nemovitostní financování, ať už jde o klasickou výstavbu, nebo koupi provozovny, činžovní domy, nebo developerské projekty. Nezapomínáme ale také ani na volné prostředky klientů. Dokonce máme specializovaný tým depozitních bankéřů, kteří dokáží nabídnout celou řadu řešení, jakými je například náš firemní spořicí účet s nejvyšší sazbou na trhu.

Na českém bankovním trhu, myslím, není žádný speciální a vyhraněný produkt pro rodinné společnosti. To skýtá dosti velký prostor k bankovní seberealizaci... Vaše banka však tento směr od začátku působení na našem trhu podporuje. Jak?
Equa si jako jedna z menších bank může dovolit přistupovat ke svým klientům opravdu individuálně. V rámci českého bankovního trhu je většinou ke klientům z řad malých a středních firem uplatňován masový přístup. To znamená, že banka vyrobí nějaký produkt a tuto konfekci pak prodává všem.
Naproti tomu Equa bank skutečně šije svým klientům veškeré služby na míru. V podstatě u nás nenajdete dva stejné úvěry, protože ani žádné dvě firmy a jejich potřeby nejsou identické.

Co vy sám na odvaze lidí budovat rodinnou firmu oceňujete?
V bankovnictví jsem před lety začínal takříkajíc od píky. Mou první rolí byl klasický bankéř na přepážce, kde jsem v té době pomáhal babičkám s jejich vkladními knížkami. V průběhu své profesní kariéry jsem pak prošel celou řadou pozic, včetně pozice firemního bankéře, což mi dalo příležitost vyslechnout bezpočet fascinujících příběhů rodinných firem plných úspěchu, ale hlavně energie, nasazení, a často i osobních obětí. Budování rodinné firmy je běh na dlouhou trať a všichni podnikatelé v 90. letech začínali (vlastně tak trochu jako my) na zelené louce. Je úžasné, když slyšíte příběhy firem, které začínaly, ne jako v Americe v garážích, ale třeba v kočárkárnách na sídlištích. Dnes jsou z nich často velmi úspěšné společnosti, jejichž podnikání dosahuje obratů v řádech desítek milionů korun a už dávno přesahuje nejen to sídliště, okres nebo kraj, ale často již vyváží své výrobky do zahraničí. Právě dlouholeté úsilí těchto firem chceme  v rámci soutěže Equa bank Rodinná firma roku ocenit.

Menší rodinné firmy bývají také velmi skromné, netouží po velké medializaci ani chvále, ctí pracovitost a disciplínu. Možná by se dalo říci – žijí pragmaticky s vědomím všech rizik, která je mohou ohrozit, jsou nohama na zemi.
Ano, to je pravda. Na druhou stranu pro mne bylo opravdu milým překvapením, když jsem se po nějaké době viděl s vítězem loňského ročníku Equa bank Rodinná firma roku 2012, panem Jungvirtem ze společnosti LIVA Předslavice.
Pan Jungvirt představuje přesně ten druh příběhu, který chceme soutěží ocenit. Tradice jeho podnikání představuje 20 let pilné práce.
V nelehkém oboru zemědělství dává v mikroregionu práci celé řadě lidí a do chodu firmy jsou zapojeni také jeho dva synové – mimochodem otec a po jeho boku dva jeho následovníci jsou také symbolikou loga soutěže.
Na tiskové konferenci k 2. ročníku soutěže mi popisoval, jak bylo ocenění Equa bank Rodinná firma roku nejen důvodem hromadné oslavy v Předslavicích, ale hlavně zvýšilo jeho prestiž jak u dodavatelů, tak u odběratelů, a bylo tak pro ně nejen oceněním jejich úsilí, ale také reálným přínosem. Jsem proto velmi rád, že máme možnost letos vyhlásit 14 vítězů krajských kol soutěže, a ocenit tak 14 těchto životních příběhů spojených s úspěšným rodinným podnikáním.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Aktuality

ustredni foto 2

Novým trendem jsou veletrhy technologií 27. květen 2024

Mezinárodní autosalony byly ještě nedávno hlavními událostmi automobilového businessu. Kdo nebyl v Ženevě, jako by nebyl. Dnes není výjimkou, že automobilky občas nějaký ten veletrh vynechají, a některé dokonce tyto akce ignorují úplně.

Obrázek1 copy

NRB přerozdělí 1,8 miliardy 24. květen 2024

Podnikatelé se ve svých budovách dennodenně potkávají s problémy, které zvyšují jejich účty za energie. Nedostatečné těsnění oken, špatné osvětlení nebo zateplení jsou jen hrstkou z problémů, kterým čelí.

Můj obchod Krpy image V

Aliance Můj obchod otevřela druhou prodejnu 27. květen 2024

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích.

MCGF 2 zleva Zdeněk Pohlreich Rafael Gasset COO Metro AG Jiří Nehasil generální ředitel makro ČR Markéta Hrubešová

MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí 23. květen 2024

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

Vybíráme z Prosperity

Dvacetileté členství Česka v EU motorem růstu českého železničního průmyslu

IMG 9098 resize copyDvacet let členství České republiky v Evropské unii (výročí připadá na 1. května 2024) přineslo podnikům českého železničního průmyslu sdruženým v ACRI – Asociaci podniků českého železničního průmyslu – tržby v řádech stovek miliard korun.

V příští dekádě se v Česku znásobí počet fotovoltaik a větrných elektráren

V České republice se bude v roce 2035 podle poradenské společnosti EGÚ Brno ve srovnání s rokem 2023 vyrábět třikrát více elektřiny v solárních elektrárnách a 7,5× více elektřiny z větru. Do roku 2035 fotovoltaik podle středního odhadu EGÚ naroste na 8 GW a na přibližně 2,5 GW u větrných elektráren.

Další příležitost, jak neplýtvat potravinami, nabídlo PENNY

PennyUčíme se rozumně, a ještě rozumněji zacházet s potravinami. Ať již v rodinách, restauracích, pekárnách, nebo obchodních řetězcích. Vzniká řada aktivit, které přinášejí dobré až překvapivé výsledky.

Své vítěze zná 13. ročník udílení cen kongresovým ambasadorům

SoutežŠestice kongresových ambasadorů si 16. dubna v Praze převzala ocenění v rámci již 13. ročníku Ambassador Awards Evening.

Elektronické podání u Úřadu průmyslového vlastnictví

UPVPodání přihlášky vynálezu či žádost o zápis ochranné známky – to jsou příklady dvou z celé řady služeb, které Úřad průmyslového vlastnictví poskytuje zájemcům ze strany veřejnosti. Kromě podání samotných přihlášek průmyslových práv lze u Úřadu podat i celou řadu navazujících žádostí.

Jarní novinky vyrážejí k zákazníkům

DOTZ Suzuka bronze BMW M235 imagepic05Tak jako každý rok ALCAR před startem jarní sezóny s nadšením představuje výsledky mnoha hodin kreativní i technicky náročné práce v podobě nových designů litých kol.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

Koberna MO1

Zapomínáme ale podotknout, co to bude stát a kdo to zaplatí 11. listopad 2022

Přednáška na konferenci České společnosti pro jakost 26. září. Jedna z nejlepších, všichni naslouchali a mám dojem, že i souhlasili. Řečníkem byl Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory České republiky. Hovořil o kvalitě potravin, ale trochu z jiného úhlu, než jsme zvyklí. Okem odborného kritika se podíval na Green Deal. A jak to souvisí s tím, co máme a budeme mít na talíři? Poprosila jsem ho, aby některé myšlenky rozvedl:

Pokračování ...
INZERCE