V rámci balíčku nazvaného „Fit for 55“ se ministři životního prostředí zemí EU nedávno shodli na několika výjimkách, které by umožnily pokračování spalovacích motorů i po roce 2035. Předpokladem je využití bezemisních alternativních paliv. Může přitom jít o syntetickou náhradu benzínu či nafty, ale i plynná paliva z obnovitelných zdrojů.
V automobilovém průmyslu je kvalita jednou z nejcennějších komodit. Stejně jako design, i ona totiž prodává. Podílí se zásadním způsobem na image značky. Stačí jediný nekvalitní produkt, a pověst celé modelové řady může být ohrožena a současně samozřejmě i její prodejnost. Proces kontrol a testování vozů před uvedením na trh je tedy klíčovou etapou. Jak náročný a komplexní tento proces může být, ukazuje například automobilka Peugeot.
Společnost E.ON se snaží neustále zlepšovat a posouvat komfort pro své zákazníky při užívání elektromobilů. Od 1. června dokáže se svojí kartou E.ON Drive nabídnout klientům možnost jednoduše zaplatit jednou kartou u více než 9 000 dobíjecích bodů – a to ve všech sousedních zemích. Na začátku prázdnin se přidá dalších 3 000 dobíječek, aby se lidé dostali pohodlně na dovolenou do oblíbených dovolenkových destinací.
Značka Peugeot představuje nový Peugeot 308 SW, nezaměnitelný a originální model s výrazným designem, elegantním profilem a propracovanou zádí. Je úsporný a supermoderní, aniž by slevil ze zásadních principů a očekávání zákazníků v segmentu kompaktních kombi.
Nový Peugeot 308 SW dorazil na český trh právě včas. 1. června 2022 totiž odstartuje největší marketingová akce značky Peugeot v ČR, Peugeot Emotion Day, a nový model tak zde bude moci zazářit a získat si přízeň potenciálních klientů. Letošní Peugeot Emotion Day navštíví během 40 dní 38 míst po celé České republice.
Pro francouzskou automobilku Peugeot mají dlouhotrvající partnerství tradici i vysokou hodnotu. Na mnohaletém trvání dohodnuté spolupráce si značka zakládá, a to ať už se jedná o podporu sportovních či kulturních projektů, tak i o spolupráce na čistě průmyslové bázi.
Pomalu se blížíme k podzimu, i když tomu teploty vůbec neodpovídají. Ráda bych se při té příležitosti zamyslela nad spotřebním chováním, protože i sem patří nákup oděvů. Ale nutně to tak být nemusí. Zkusila jsem orientačně spočítat, jak se člověku vyplatí kvalitně zpracovaný kašmírový svetr. Když máte doma kousek ze směsi polyesteru, akrylu, polyakrylu, viskózy, elastanu a možná trochu nepříliš kvalitní vlny, zaplatíte místo osmi až patnácti tisíc zlomek ceny, zhruba od tisícovky do osmnácti stovek. Ale teď přijde druhá část rovnice. Kolikrát ten směsový za sezónu budete muset vyprat? Každé tři až čtyři dny. Protože se v něm drží pachy. Víc chytá špínu. A má horší termoregulační vlastnosti než přírodní materiál na bázi zvířecího chlupu. Ten z kašmíru, a potažmo dalších druhů vlny, vyperete za sezónu jednou. A ve skříni byste měli mít...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...