Facelift modelu Peugeotu E-Traveller byl odhalen takřka současně s informací, že se v Česku spustí dotační program na pořízení elektromobilů pro firmy. E-Traveller tak přichází právě včas, aby získal pozornost firem podnikajících v osobní dopravě.
Česko je na evropském chvostu v rozvoji bezemisní dopravy. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) se snaží tuto nepříznivou situaci alespoň částečně napravit novým dotačním programem.
Je tomu právě 25 let, co Karolína Topolová nastoupila k tehdy expandujícímu prodejci ojetých automobilů AAA Auto, aby založila první Call centrum v oboru. Call centrum se pod jejím vedením proměnilo v moderní Kontaktní centrum s 250 zaměstnanci a třemi pobočkami, které ročně odbaví 2 100 000 hovorů.
Společnost AURES Holdings, provozovatel sítě AAA Auto a Mototechna, největší obchodník s ojetými a zánovními vozy ve střední Evropě, už za tři čtvrtletí letošního roku prodala 75 700 vozů, což je 17% nárůst oproti stejnému období roku 2022.
U osobních vozů už dnes elektrický pohon překvapí jen málokoho. Užitkové vozy však dosud zůstávaly z tohoto hlediska tak trochu na okraji zájmu. Tedy alespoň v České republice.
Před několika dny uvedla značka Peugeot na náš trh faceliftované modely 2008 a 508. Dva zcela odlišné vozy s rozdílnou filozofií. Zajímalo nás proto, komu především budou dělat radost a zda se tuzemští zákazníci orientují při výběru stále převážně racionálně, nebo zohledňují i jiná kritéria. Na otázky nám odpovídal Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...