České domácnosti využívají k financování nových aut operativní leasing stále častěji. Zatímco předloni činil jeho podíl na financování nových vozů jen 10 %, loni už narostl na 28,2 %. Vyplývá to z výročních zpráv České leasingové a finanční asociace. Podle společnosti Arval, která operativní leasing v Česku poskytuje, mění tuzemští řidiči v důsledku probíhající pandemie své nákupní chování.
Na výstavbu dobíjecí a plnící infrastruktury včetně nákupu vozidel na alternativní pohon veřejnými dopravci, kraji, městy a obcemi by v letech 2021 až 2027 mělo jít nejméně 16,45 mld. Kč.
Jak ušetřit plavecký bazén oleje, co dokáže digitální dvojče a k čemu jsou chytré rukavice? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Ing. Filip Koliáš, vedoucí Centrálního technického servisu ve ŠKODA AUTO. Vydali jsme se s ním za praktickými příklady toho, co výrobu i péči o planetu posouvá dál:
V nejisté době mění firmy přístup k zajištění mobility svých pracovníků. Jedním z trendů jsou flexibilní pronájmy automobilů. Podniky i živnostníci je využívají podle aktuálního vývoje zakázek, který je během pandemie v řadě oborů velmi rozkolísaný. Auta si pronajímají od leasingové společnosti jen na období, kdy je skutečně potřebují. Například leasingová společnost LeasePlan má pro tyto účely vyčleněnou flotilu automobilů, kterou nově rozšířila o vozy kategorie SUV.
Peugeot je nejstarší stále fungující automobilovou značkou na světě. Nedávno oslavil úctyhodných 210 let. Také jeho logo toho hodně pamatuje. Značka ho používá už od roku 1850. V průběhu let se však desetkrát změnilo. Letos v únoru se objevil jedenáctý lev a vystřídal svého předchůdce, který mu po letech vlády předal žezlo.
Novou linku na výrobu čelních autoskel dokončila společnost AGC Automotive Czech v Chudeřicích na Teplicku. Celková investice do výrobního zařízení a nových hal vyšla firmu v přepočtu na 650 milionů korun. Díky nové lince jeden z největších výrobců autoskel v Evropě zvýší kapacitu výroby čelních skel.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...