Nová spolupráce společnosti E.ON a Kaufland usnadní přechod k e-mobilitě – ekologičtějšímu způsobu dopravy – zákazníkům i samotnému obchodnímu řetězci. E.ON v nadcházejících letech u všech stávajících prodejen Kaufland vybuduje síť dobíjecích hubů, poskytujících také možnost „ultrarychlého dobíjení“ podle aktuálních standardů a zároveň připraví elektromobilní firemní řešení i pro samotnou automobilovou flotilu Kauflandu, včetně všech výhod, které systém E.ON Drive svým zákazníkům nabízí. Spolupráce už má první viditelné výstupy v podobě nových fungujících dobíječek u prodejen Kaufland v Kolíně a v Jablonci nad Nisou nebo aktuálně v Praze v Hloubětíně. Další budou postupně přibývat.
Vítáme návrh Evropské komise na nová pravidla pro licencování tzv. „standard-essential patentů“ (SEP), jejichž využití je nezbytné k dodržení technických norem. Ty není možné nahradit jinou technologií (nejedná se o „klasický“ patent), a často tak představují překážku vstupu na trh pro účastníky, pokud jde o samotnou standardizovanou technologii, ale také pro navazující produkty a technologie.
Facelift je u auta jakási zkrášlovací a modernizační kúra, která má dát vozu dostatek energie na to, aby se křivka prodejů držela nahoře, a to až do příchodu nové generace. Většinou tak faceliftované automobily přicházejí s atraktivnějším designem, novými technologiemi i někdy i s novými motory. A taky s novou cenou, zpravidla však vyšší, než byla ta původní. Vždyť kdo by dával vylepšení zadarmo?
Nedostatek čipů byl v poslední době jednoznačně nejpalčivějším problémem všech evropských automobilek. Doslova ochromil automobilový business. Ovšem nebyla to jediná komplikace, které museli výrobci aut čelit. Následkem nestability vzniklé za covidu brzdily výrobu i výpadky v dodávkách různých komponentů a surovin.
Povinnost vést si knihu jízd se týká všech podnikatelů a firem uplatňujících odpočty DPH z provozování automobilu pro služební účely. Aby se firmy a podnikatelé nedostali do problémů s finančním úřadem, je dobré dodržovat několik zásad. Jak se samotná kniha jízd dotýká daní, koho se její vedení týká, jak k ní přistupovat a čeho se vyvarovat, radí daňový poradce Petr Linx ze společnosti BDO.
Ne vždy potřebuje firma, živnostník nebo začínající motorista nové auto. Z řady důvodů je pro něj výhodnější koupit si takové, které už někomu sloužilo a sloužit ještě dobře může. O ojetiny je stále poměrně velký zájem. Jak se snaží vyjít zákazníkům vstříc značka Kia na českém trhu, o tom jsem hovořila s Martinem Králíčkem, vedoucím obchodního oddělení Kia Czech s.r.o.:
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...