Před několika dny uvedla značka Peugeot na náš trh faceliftované modely 2008 a 508. Dva zcela odlišné vozy s rozdílnou filozofií. Zajímalo nás proto, komu především budou dělat radost a zda se tuzemští zákazníci orientují při výběru stále převážně racionálně, nebo zohledňují i jiná kritéria. Na otázky nám odpovídal Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Uspěla v automobilovém průmyslu, kterému odjakživa vládli muži, a také většina jejích podřízených jsou muži. Linda Jackson přitom nikdy nebyla nijak zapálenou řidičkou.
Těšit se na první okamžiky rána v přátelství s automobilem, vědět, že cesta do firmy nebo na obchodní schůzku za městem bude předehrou k báječnému startu pracovního dne. I tak by se dalo pojmenovat poslání dokumentu Manifest M.i. 21 automobilové značky DS. Vznikl na podporu designérů a vývojářů, kteří by v příštích letech měli aktivněji usilovat o to, aby zejména interiér aut jmenované značky byl ještě více nápomocen absolutní pohodě a vznešenému komfortu řidiče i posádky. Aby jízda nebyla stresující a vyčerpávající, nebo lépe, aby prvky nepohody za volantem dané vnějšími okolnostmi provozu byly tlumeny konstrukcí kabiny a takovým uspořádáním, které vyváží problémy, jež se na silnici vyskytují. Zcela prostě: aby jízda byla absolutním a krásným prožitkem. O podrobnostech jsem hovořila s Martinou Bedrnovou, DS Brand Director společnosti P Automobil Import s.r.o.:
Mít automobil vyšperkovaný podle vlastních představ, těšit se tím, někdy třeba i trochu pochlubit před veřejností nebo před kamarády, ostatně, proč ne? Tak jako si muži dávají záležet na tom, v jakých botách chodí po tomto světě nebo jaké nosí hodinky, tak s láskou a náležitou pozorností pečují o vzhled svého automobilu.
Prvním z tradičních podzimních sedmi dnů, během kterých mohou klienti značky Peugeot využít akčních cen a výhod, bude letos pondělí 16. října. Až do neděle 22. října bude nepochybně v koncesích Peugeot velmi rušno.
Síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, provozovaná skupinou AURES Holdings, v těchto dnech dosáhla celkového historického počtu tří miliónů zákazníků, které za 31 let na trhu obsloužila dohromady na výkupu a prodeji. Počet je za celou skupinu, která v současné době provozuje téměř 60 poboček v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Německu. Jen letos skupina vykoupí přes 90 000 vozů a stejný počet prodá.
Pomalu se blížíme k podzimu, i když tomu teploty vůbec neodpovídají. Ráda bych se při té příležitosti zamyslela nad spotřebním chováním, protože i sem patří nákup oděvů. Ale nutně to tak být nemusí. Zkusila jsem orientačně spočítat, jak se člověku vyplatí kvalitně zpracovaný kašmírový svetr. Když máte doma kousek ze směsi polyesteru, akrylu, polyakrylu, viskózy, elastanu a možná trochu nepříliš kvalitní vlny, zaplatíte místo osmi až patnácti tisíc zlomek ceny, zhruba od tisícovky do osmnácti stovek. Ale teď přijde druhá část rovnice. Kolikrát ten směsový za sezónu budete muset vyprat? Každé tři až čtyři dny. Protože se v něm drží pachy. Víc chytá špínu. A má horší termoregulační vlastnosti než přírodní materiál na bázi zvířecího chlupu. Ten z kašmíru, a potažmo dalších druhů vlny, vyperete za sezónu jednou. A ve skříni byste měli mít...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...