Značka Peugeot je jedním z průkopníků osobních dodávek. První vozy tohoto segmentu prodávala už v roce 1996. Jejich prodejní objemy se zvyšovaly každým rokem až do roku 2008, kdy byl na trh uveden model Peugeot Partner Tepee, multifunkční vůz s vysokou modularitou a bezkonkurenční praktičností.
Trend klesající nabídky ojetých vozů pokračuje v celé střední Evropě. V září ubylo oproti srpnu letošního roku přes 4 500 ojetých vozů. V meziročním srovnání je rozdíl opravdu markantní. Zářijová nabídka se oproti loňsku propadla o více než 80 000 tisíc vozů.
Společnost Continental, jeden z největších dodavatelů světových automobilek, pokračuje v přechodu na stoprocentní udržitelnost. Nejpozději do roku 2050 chce tohoto závazku dosáhnout ve čtyřech oblastech: uhlíková neutralita, bezemisní mobilita a průmysl, cirkulární ekonomika a zodpovědné nakupování.
Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě.
Rekord padl v České republice a v Polsku, kde AAA AUTO prodalo toto léto nejvíce automobilů v téměř třicetileté historii sítě autocenter největšího prodejce ojetin.
Z DS Automobiles, avantgardní prémiové značky skupiny Stellantis, se stává 100% elektrická značka a proaktivně se tak připravuje na rozsáhlé změny v automobilovém průmyslu. Od roku 2019 jsou všechny modely značky elektrifikované a od roku 2024 budou všechny nové modely společnosti DS Automobiles výhradně 100% elektrické.
Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...