Dvakrát tolik odebrané energie i dvojnásobný počet využití dobíjecích stanic ve srovnání s rokem 2021. Vedle toho neustále se rozšiřující síť dobíjecích bodů. Ve srovnání s předloňskem dosáhla veřejná dobíjecí síť pro elektromobily E.ON Drive v uplynulém roce nových maximálních ukazatelů. Řidiči v její sítí odebrali více než 1,3 GWh elektrické energie během téměř 80 000 dobití na více než 450 dobíjecích bodech, které mohou aktuálně využít. Zároveň statistiky loňského roku potvrzují trend využívání ultrarychlých dobíjecích stanic, které patřily k nejvytíženějším v síti E.ON Drive.
Hyundai Tucson byl na evropský trh uveden před dvěma desetiletími. Přestože je segment SUV v Evropě velmi významný, tehdy se jednalo o nově vznikající část automobilového trhu. Globální bestseller Hyundai se však od svého představení v roce 2004 těší velké oblibě u evropských zákazníků, což platí i pro aktuální, čtvrtou generaci modelu Tucson, vyráběnou ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech ve slezských Nošovicích.
Značka Peugeot slibuje, že od roku 2030 bude v Evropě prodávat výhradně stoprocentně elektrické vozy. Tato elektrická éra nastane až za necelých sedm let, nicméně elektromotor dominuje produktové nabídce značky Peugeot už dnes. S plně elektrickým pohonem můžete mít například městské vozy Peugeot 208 a 2008, stejně jako i větší Rifter, Traveller a kompletní řadu lehkých užitkových vozů. V letošním roce přibude i 308, 308 SW, 408 a 3008.
Veřejná nabíjecí síť innogy se v roce 2022 rozrostla o čtyři desítky nových nabíječek po celém Česku a jejich celkový počet tak překročil stovku. Důležitým krokem se rovněž stalo zavedení platebního systému pro zákazníky innogy.Posledním významným přírůstkem do „elektrické“ sítě innogy je nabíjecí hub u rodinného zábavního parku Mirakulum v Milovicích.
Segment B, tedy malé vozy, to je jednoznačně kategorie, kde 100% elektrický pohon dává největší smysl. Malý, lehký automobil kompaktních rozměrů, který je vhodný do městského provozu, kde neobtěžuje obyvatele hlukem ani emisemi. Vůz segmentu B je navíc mimořádně univerzální (vhodný pro jednotlivce, páry, rodiny, firmy,… mladé i starší řidiče,… ženy i muže…).
Elektromobilita dává velké naděje řidičům do budoucna a ukazuje, že cesty inovací mají smysl i přesto, že právě auta na jiný pohon, než je benzín a nafta, vzbuzují široké diskuze, a nejen u piva. Je to téma, které zní světem stejně jako třeba zásobování evropských firem plynem nebo zanášení moří plasty. Jak se zatím ukazuje, lidstvo si dokázalo poradit s nejedním zapeklitým problémem a najít řešení, která jsou člověku prospěšná. Generální ředitel Kia Czech s.r.o. Arnošt Barna odpovídal na otázky týkající se vizí a strategie výroby, prodeje, servisu elektromobilů:
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...