Řidiči z velkoměst zavinili v loňském roce nejvíc dopravních nehod. Na Havlíčkobrodsku se bouralo nejméně. Rozdíly jsou opravdu značné, jak napovídají statistiky pojišťoven.
Přední poskytovatel logistických služeb DB Schenker se neustále snaží zvyšovat přepravní efektivitu a optimalizovat logistické procesy. Od podzimu loňského roku zařadila společnost do provozu na trase Praha – Brno a velkokapacitní silniční soupravu Road Train, která uveze téměř pětkrát více zboží než běžný kamion.
Za volantem nerozhodují o tom, zda havarujete, jen najeté kilometry a předvídavost, ale i správná výbava. V zimním provozu to platí dvojnásob. Profesionální řidiči nevěří celoročním pneumatikám, většina sází na značky prověřené odborným testování.
V automobilovém průmyslu se o slovo stále hlasitěji hlásí země BRICS. Když ne ještě dnes, tak zítra ovládnou výrobu motorových vozidel a odsunou na vedlejší kolej tradiční výrobce z USA, Japonska a Evropy. Jsou o tom přesvědčeni odborníci, kteří sde zabývají analýzou trhů a ekonomik.
V lednu se otevře již 50. veřejná plnicí stanice na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se o CNG stanici v Jindřichově Hradci, v Jihočeském kraji tak budou již čtyři veřejné stanice. Stanici staví firma MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. a od 19. prosince bude ve zkušebním neveřejném provozu.
Představenstvo NGVA Europe jmenovalo nový výkonný tým pro řízení Evropské asociace vozidel na zemní plyn a bioplyn.Rada zvolila Lennarta Pilskoga,který je v současnosti ve správní radě reprezentantem společnosti Volvo AB, za svého generálního managera, a Matthiase Maedgeho, který má v současnosti na starost jednání a záležitosti s EU, a který je vedoucím bruselského zastoupení na pozici zástupce generálního managera NGVA Europe. Pilskog funkci oficiálně převezme v lednu 2014. Kontakt s Evropskou asociací pro pohon vozidel na zemní plyn (NGVA Europe) zajišťuje v ČR Český plynárenský svaz (ČPS).
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...