Společenství autodopravců Čech a Moravy (SAČM) již třetím rokem provádí školení zaměstnanců svých členských firem ve spolupráci s akciovou společností TEMPO TRAIDING & CONSULTING. Děje se tak v rámci tříletého vzdělávacího projektu hrazeného ze zdrojů Evropského sociálního fondu a Operačnho programu Lidské zdroje a zaměstnanost, v jehož rámci by mělo být proškoleno na tři tisíce pracovníků, od manažerů až po řidiče.
Více než polovina řidičů se v případě, že je jejich vůz poškozen při dopravní nehodě, spoléhá na služby svého oblíbeného servisu. Svépomocí si podle průzkumu DIRECT Pojišťovny své auto opravuje dnes už jen 5 % řidičů. Od toho, jak a kde hodlá řidič své auto opravit, se také odvíjí výběr způsobu výplaty pojistného plnění.
Pojišťovny stále více rozlišují ceny povinného ručení podle věku a bydliště řidičů. Zatímco starší majitel automobilu nižší třídy z malého města zaplatí za nejlevnější povinné ručení pod 900 Kč ročně, mladíka z velkoměsta bude stát stejný produkt více než dvojnásobek. Ukázaly to listopadové modelové kalkulace internetového portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnal aktuální nabídky tuzemských pojišťoven.
Až na miliony korun se může vyšplhat částka vymáhaná na řidiči vozidla, který nemá sjednané povinné ručení a způsobil dopravní nehodu s vážnou újmou na zdraví. Hmotné škody se pak pohybují v řádech desetitisíců korun. I navzdory těmto faktům však jezdí po tuzemských silnicích přes 600 tisíc motoristů bez sjednaného povinného ručení, které je ze zákona povinné. Pojišťovny přitom letos na podzim nabízí řidičům v rámci povinného ručení řadu novinek a výhod.
Na Auto Show v Los Angeles byla udělena cena „Green Car of the Year" pro rok 2012. Toto ocenění uděluje časopis Green Car Journal, resp. 11 členná porota, složená jak ze zástupců automobilového průmyslu, tak i odborníků na životní prostředí. Vítězem této soutěže se nestal žádný elektromobil, ale vůz na stlačený zemní plyn (CNG) Honda Civic Natural Gas díky nejlepším hodnotám ze všech vozidel.
Podle průzkumu DIRECT Pojišťovny se více než polovina řidičů v minulosti setkala s tím, že jejich vůz byl na parkovišti poškozen. Obvykle to pro řidiče znamená, že opravu vozu musejí uhradit sami, protože k poškození se nikdo nehlásí (uvedlo 67 % dotázaných). Na druhé straně se ale jen 37 % řidičů přiznalo k tomu, že pokud sami cizí vůz na parkovišti poškodí, jednoduše od nehody ujedou.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...