Řidiče se špatným zrakem, kteří řídí bez brýlí, považuje naprostá většina (96 %) šoférů za nebezpečné. Přesto se v průzkumu DIRECT Pojišťovny více než pětina Čechů s předepsanými brýlemi přiznala, že občas jezdí bez nich! Negativní vliv zhoršeného vidění na řízení je skrytou hrozbou, na kterou se rozhodla upozornit DIRECT Pojišťovna v rámci své podpory zodpovědného chování.
Situace na trhu ojetých vozidel v ČR – vládnou 14letá vozidla! Statistiky za r. 2011 ukazují, že průměrné stáří osobních vozidel v ČR se po dobu posledních 3. let drží na hranici 14 let. Alarmující je hlavně číslo, které říká, že 60,38 % všech osobních vozidel je starších 10 let a dokonce 1/3 vozového parku je v ČR je starší 15 let.
Společnost Cebia Vám přináší první čtvrtletní report za rok 2012 o trhu s ojetými vozidly. Cebia se v oboru profiluje již více než 20 let a jejími službami ročně projde více než 350.000 vozidel. Díky tomu může nabídnout statistické údaje a informace běžně nedostupné.
Tu situaci známe všichni: rozkopané ulice, neustále se měnící systém objížděk a v důsledku toho neúprosně narůstající zpoždění. Není proto divu, že čtvrtina řidičů v anketě DIRECT Pojišťovny přiznala, že se časovou ztrátu způsobenou opravami a stavebními pracemi na silnici téměř vždy snaží dohnat i na úkor porušení rychlostních limitů. Dalších 61,5 % dotázaných pak ze stejného důvodu porušuje předpisy alespoň občas.
Stáčení tachometrů a omlazování vozidel jako 2 nejčastější problémy při prodeji ojetého vozidla, které mají přímý vliv na kupní cenu vozidla! Nákup ojetých vozidel provázejí různá rizika. 42 % ojetých vozidel má stočený tachometr. Tomuto tématu se Cebia věnuje dlouhodobě a připravujeme další podrobnější zprávu a statistiky k tomuto tématu.
Neobvykle vysoká spotřební daň z paliv nutí nákladní dopravce tankovat levněji v zahraničí, českým řidičům přináší jen nesmyslně vysoké ceny benzinu a státu ve výsledku nižší výběr daní. Webový magazín Autoforum.cz se rozhodl reflektovat stížnosti čtenářů na neúměrně vysokou výši spotřební daně z benzinu a nafty.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...