GUMOTEX byl doposud spoločností orientovanou především na výrobu, dnes posiluje zejména své obchodní a marketingové aktivity. Nové jméno na postu generálního ředitele či změna vizuální identity jednoho z 50 největších českých exportérů tento rozvoj prezentuje i navenek. Cílem posledních změn je podle marketingového oddělení GUMOTEXu představit novodobou esenci podnikání, podtrhnout dlouholeté zkušenosti a vyjádřit vášeň pro práci, která ve společnosti doslova pulzuje. Důkazem jsou i obrovské objemy investic, které společnost plánuje vložit nejen do technologií, ale i vývoje.
Společnost Sporten a.s., největší český výrobce lyží, dodá letos na tuzemský trh až o 20 procent více vlastní produkce, než tomu bylo vloni. To je v příkrém rozporu s celosvětovými trendy, kde poptávka po lyžích neustále klesá. Celkový objem výroby se proto letos sníží na 100 tisíc párů lyží. Produkce tak bude v porovnání s loňskem o více než 20 procent menší.
ZAT patří mezi čtyři firmy v Evropě, které dodávají vlastní řídicí systémy do primárního okruhu jaderných elektráren. Ekonomické výsledky za fiskální rok 2012* opět potvrdily, že ZAT zažívá jedno z nejúspěšnějších období ve své padesátileté historii.
Český výrobce a distributor ekologických tonerů Teko Technology s.r.o. dbá v roce 2013 více na životní prostředí a přispívá k regionálním otázkám. Firma se od svého vstupu na český trh hlásí k ekologickým a výrobním standardům Evropské unie a aktivně prosazuje svou společenskou odpovědnost.
Rusko-česká smíšená obchodní komora (RČSOK) má za sebou rok úspěšné činnosti. Vznikla z iniciativy skupiny ruských a českých podnikatelských subjektů, které chtělyzpevnit a rozvíjet podnikatelské i partnerské vztahy mezi Ruskou Federací a Českou republikou s cílem představovat a hájit zájmy ruských investorů působících n českém trhu. Realizaci myšlenky založit Komoru od počátku podpořily jak Obchodní komora ČR, tak Velvyslanectví a Obchodní zastupitelství Ruské Federace v České Republice.
Největší fast-foodový řetězec světa, značka SUBWAY®, překonala hranici 40.000 restaurací. Jubilejní restauraci otevřela síť na čerpací stanici AppleGreen v britském Ipswichi. Značka, která se rozvíjí prostřednictvím franchisingu, tak upevnila pozici fast-foodového řetězce s největším počtem provozoven. V rumunské Bukurešti pak nedávno otevřel řetězec svou 4000. restauraci v Evropě. Značka SUBWAY® rozvíjí své restaurace s proslulými sendviči od roku 1965.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...