INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Slovo ke dni

27. březen 2018

Při přechodu na tržní hospodářství ucítili svou příležitost také prodejci ojetých vozů. Autobazary rostly jako houby po dešti, byly skoro v každé druhé vesnici. Úroveň služeb a kvalita nabídky byly dost žalostné, ale zpočátku to stačilo. Každý chtěl mít „fáro“ ze západu a příliš se nedbalo na to, v jakém je stavu. Postupně se však začalo oddělovat zrno od plev, některé velké autobazary se snažily nastavit laťku výš. Také poptávku se podařilo nasytit a český člověk si začal vybírat. Tento trend se stále prohlubuje. Podle Asociace prodejců použitých automobilů malé provozovny končí. Za posledních pět let jich ubylo šest set. A z ostatních se stávají technologické firmy. Už dávno totiž nestačí mít „na place“ jen dostatek zboží. Bez sofistikované inzerce a doplňkových služeb je firma bez šance uspět. Je to dobře. Trh se zkultivoval a přestože stále má k dokonalosti daleko, autobazar už není sprosté slovo a podvod už přestal být obvyklou obchodní praktikou.

21. březen 2018

Premiér Andrej Babiš potřebuje koaličního partnera, aby mohla jeho vláda získat důvěru ve sněmovně. Je už téměř jisté, že ho našel. Budou jím sociální demokraté, a záda jim budou krýt poslanci KSČM. Také už vidíme, čím se za to zaplatí. ČSSD požaduje, aby zaměstnanci na nemocenské dostávali náhradu mzdy už od prvního, nikoli až od 4. dne marodění, jak nařizuje dosud platná legislativa. Firmy to zdánlivě nebude stát vůbec nic, protože po 11. dni přejde platební povinnost na státní sociální systém. Ale můžeme si být jisti, že se opět rozšíří nešvar zneužívání dávek. Za situace, kdy v ekonomice zoufale schází pracovní síla, bude rostoucí armáda „nemocných“ obzvláště nepříjemná.

13. březen 2018

Vláda se nechala, co se dopravní politiky týče, inspirovat Slovenskem. Od léta budou mladí lidé a důchodci jezdit za čtvrtinovou cenu. Kdo na tom nejvíc vydělá? V první řadě ti, kterým se přepravní náklady výrazně sníží, tedy sami cestující. A České dráhy, případně další vlakoví dopravci, kteří budou mít vytíženější spoje. Rozdíl v ceně jízdenky uhradí stát. Už dlouhá léta sleduji, jak cestující využívají železnici. Patří to do jisté míry k mé práci. A zjišťuji, že až na výjimky v okolí Prahy a dalších metropolí bývají vagony zoufale prázdné. Vládní opatření by je mohlo naplnit, a přecpané silnice snad trochu uvolnit. Zatímco železniční cesta bývá zpravidla volná, vozovky jsou všude přecpané. Věřme, že mnozí přesednou z aut do vlaků a poznají, jak může být dnešní veřejná doprava příjemná. Tak za pár měsíců uvidíme, zda kabinet rozhodl správně.

28. únor 2018

Ministr zemědělství Jiří Milek přichází s nápadem, jak pomoci českým potravinám. Chce, aby velké obchodní řetězce musely prodávat především zboží domácího původu. A navíc za cenu, která podstatně převyšuje výrobní náklady. Kolik procent z celkového obratu by měly mít výrobky Made in Czech republic? To se zatím neví, ale Potravinářská komora ČR doporučuje víc než tři čtvrtiny. A minimální marže? Opět se má stanovit až po odborné diskuzi. Kdo na tom vydělá a kdo prodělá, je už teď patrné. Opatření prospěje domácím chovatelům, pěstitelům a potravinářům, zejména pak státním úředníkům, kteří odbrží další pravomoc kontrolovat a udělovat pokuty. Spotřebitel bude na svých právem výrazně omezen. Netvrdím, že bych si nepřál, aby všechno české u nás hrálo prim. Ale jít cestou příkazů a zákazů mi nepřijde jako nejlepší řešení. A ještě něco: Pokud si vzpomínám, byla Evropská unie postavena na zásadě volného trhu. Že bychom už začínali s Czexitem?

21. únor 2018

Ti dříve narození mi dají za pravdu: Dodnes vzpomínáme na školu – základ života a na učební předměty dílny, polní a ruční práce. Mnozí z nás na školním pozemku nebo dílně vzali poprvé do ruky jehlu a nit, motyku, rýč, hoblík a pilu. Nevím, proč praktická výuka z osnov zmizela, zřejmě proto, že jsme ji považovali za historicky překonanou. Jenže se ukázalo, že bez řemesla, šikovných rukou, se neobejdeme ani ve věku počítačů a robotů. Není divu, že se zas do škol manuální činnosti vrací a žáci se jim nevyhnou. Je to jen první logický krok k rehabilitaci řemeslné, poctivé práce rukama, která je v dnešní společnosti stejně potřebná jako práce inženýrů a doktorů.

14. únor 2018

Člověk nemusí být ani moc všímavý, aby mu neuniklo, jak po celé republice vyrůstají logistická centra jako houby po dešti. Sklady, kam se podíváš, lemují výjezdy z Prahy a dalších českých metropolí na všechny světové strany. A stále přibývají další, protože jejich kapacita nedostačuje rostoucí poptávce výrobců a prodejců zboží. Společnost Prologis dominuje trhu. Nás může těšit, že dává práci našim lidem, a staví nové velkosklady podle nejpřísnějších ekologických norem. Ceny logistických služeb stoupají, přesto v ČR se stále ještě nedostaly na úroveň před krizí v roce 2008. Ale nebude prý dlouho trvat, a i tuto metu pokoří.

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE