Rada kvality České republiky, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Česká obuvnická a kožedělná asociace dnes oznámily přijetí značky "Komfortní obuv" do Programu Česká kvalita. Smyslem nové značky je poskytnout spotřebitelům možnost vybrat si na trhu přesyceném nekvalitní, a mnohdy i zdravotně závadnou obuví, špičkový výrobek správné konstrukce, zajišťující pohodné nošení bez zdravotního rizika, s vysokou odolností a dlouhou životností, se správným označením velikosti a splňující dlouhou řadu dalších kvalitativních parametrů. Přijetím do Programu Česká kvalita dokládá tato značka, že splnila nejpřísnější kritéria pro nezávislost a objektivitu a že je možné se na její vypovídací hodnotu plně spolehnout.
Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spouští edukativní kampaň na podporu kvalitních potravin, která tematicky i obsahově volně navazuje na dřívější podporu národní značky kvality KLASA. Jejím cílem je seznámit spotřebitele s benefity kvalitních potravin a zejména pak edukace spotřebitele. Kampaň je rozdělena do několika tematických okruhů, se kterými budou spotřebitelé v následujících dvou letech postupně seznámeni. Prvním z témat jsou mléčné výrobky, následovat budou např. maso, zelenina, pečivo či lahůdky. Začátek kampaně odstartoval 11. července spotřebitelská soutěž. Hlavním komunikačním pilířem celého projektu budou webové stránky www.akademiekvality.cz. Maskotem a průvodcem kampaně je panáček kvality Klasáček.
V termínu od 15. do 19. května proběhla v americkém Milwaukee Světová konference kvality a zlepšování, pořádaná Americkou společností pro kvalitu (ASQ). Česká společnost pro jakost, jako aktivní světový partner ASQ, zajistila na konferenci přítomnost dvou svých pracovníků. Celkově se této mezinárodní konference zúčastnilo více než 2500 specialistů z oblasti kvality. Mimo účastníků z amerického kontinentu byli zastoupeni i odborníci z neziskových i ziskových organizací z celého světa. Stejně tak byla rozmanitá skupina těch osobností, které na konferenci aktivně vystupovaly.
Každá provozovna manipulující s potravinami by měla dodržovat systém kritických kontrolních bodů zvaný HACCP. Ten zaručuje nezávadnost potravin a minimalizuje zdravotní nebezpečí pro konzumenty. Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry pro své zákazníky připravil online aplikaci eHACCP, která jim usnadní dodržování těchto principů. Je dostupná zdarma v českém a vietnamském jazyce.
Společnosti podnikající v segmentu Desinfekce, Desinsekce, Deratizace (DDD) mohou nově získat mezinárodní certifikáty CEPA, které deklarují efektivnost ochrany proti škůdcům v provozech. V Česku je historicky prvním držitelem certifikátu firma Impest Control, která vyvinula nový systém ochrany. Bureau Veritas je v tuzemsku jediným oprávněným poskytovatelem certifikace CEPA.
V roce 2016 má společnost TESCOMA hned několik důvodů k pořádným oslavám. Jedním z nich je 15 let od založení vlastního design centra ve Zlíně, druhým pak mimořádné množství ocenění za design a inovativnost výrobků – jen v letošním roce je jich už 16!
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...