Rada kvality České republiky již řadu let vyhlašuje Národní ceny kvality České republiky a Národní cenu České republiky za společenskou odpovědnost. Letos byla prestižní ocenění nejlepším firmám a organizacím předána v úterý 27. listopadu ve Španělském sále Pražského hradu.
Kvalita je pojem, který se vrací stále s větší intenzitou na scénu firem i organizací. Více a více souvisí s úspěchem na trhu, efektivností práce jako takové i jejího řízení, s hledáním cest, jak být první, žádaný, nejlepší. Odborníci, kteří pomáhají ostatním implementovat prvky kvality do praxe, na to mají řadu rozmanitých nástrojů, například motivaci prostřednictvím Národních cen kvality ČR nebo Program Česká kvalita. O nich a oboru stavebnictví jsem hovořila s osobností, která kvalitě věnuje velký kus svého profesního života, Ing. Alexanderem Šafaříkem-Pštroszem, ředitelem Technického a zkušebního ústavu stavebního Praha, s.p.:
Česká chuťovka letos jako jubilejní 10. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2018 a Dětská chuťovka 2018, konaný pod záštitou předsedy Senátu Milana Štěcha a ministra zemědělství Miroslava Tomana, zná své vítěze.
Soutěž jako motivace, inspirace, prostor k sebepoznání, výzva, jak poměřit síly s ostatními, zmapovat vlastní potenciál. I tak by se dalo charakterizovat poslání řady soutěží napříč různými odvětvími, profesními skupinami, organizacemi, firmami, odborníky, nadšenci, inovátory.
Česká společnost pro jakost je v posledních letech stále aktivnější v oblasti tvorby norem na mezinárodní a evropské úrovni a snaží se takto získané informace a zkušenosti promítat do svých produktů a služeb a zpřístupňovat je odborné veřejnosti v České republice.
Bez informací o České společnosti pro jakost si mnozí čtenáři nedokáží Prosperitu ani představit. Zvykli si na pravidelnou stránku číslo 12, kde najdou vždy čerstvé aktuality z dění v ČSJ. Ing. Petr Koten, výkonný ředitel, představil Českou společnost pro jakost jako činorodý tým, který má firmám i organizacím co nabídnout a z letošní činnosti shrnul to nejzásadnější:
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...