Že je automobilový průmysl klíčovým odvětvím tuzemské ekonomiky s podílem přes 20% na průmyslové výrobě i exportu, je známá skutečnost. Méně známé ovšem je, že je i absolutním lídrem v managementu kvality a v zavádění moderních metod řízení. Tento fakt potvrdí zástupci největších automobilek i jejich subdodavatelů 12.-13. května na konferenci v ostravském Domě techniky, kde budou vysvětlovat zástupcům ostatních průmyslových firem a dalších organizací, jak se díky modernímu řízení a zavádění inovací dostat na světovou špičku.
Ministerstvo průmyslu a obchodu i v letošním roce pokračuje v podpoře Programů Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost. Tyto programy pro podnikatelské subjekty i organizace přináší do České republiky zahraniční know-how v oblasti managementu kvality i v zavádění konceptu společenské odpovědnosti organizací.
V roce 2010 se na seznam chráněných označení Evropské unie dostaly dva výrobky – Jihočeská niva a Jihočeská Zlatá niva.
Národní cena kvality ČR patří mezi unikátní soutěže v České republice. Ráda bych k její význam osvětlila trochu z jiné stránky, než jste možná zvyklí. Soutěž není samoúčelná, ale dokáže firmám skutečně pomoci. A to prostřednictvím programů START, START PLUS, START EUROPE a EXCELENCE. Ty mají společné 4 základní skutečnosti:
Deset let – hodně, nebo málo? Jak pro koho, jak kde. Náš krásný marketérský delfín vyrostl. Už to není úplné mládě, ale pořád má před sebou perspektivu dalšího rozvoje. Zrodil se v roce 2005 a opatrně se vynořil, aby se stal pro příští léta v marketingových kruzích symbolem moudrosti, aktivity, komunikativnosti a v neposlední řadě pozitivního pohledu na okolní svět. Symbolem soutěže Marketér roku, která letos oslaví své desáté výročí.
Společnost Český výrobek v rámci svého dlouhodobého programu spouští zajímavou zákaznickou soutěž od 30. 3. 2015 do 26. 6. 2015 na podporu prodeje českých výrobků. Cílem akce je: · podpora a propojení potravinářské a nepotravinářské výroby i sektoru služeb (lázně) v České republice jako správné myšlenky · zvýšení prodeje českých výrobků · podpora českých výrobců a naší ekonomiky · zvýšení povědomí o značce pro potravinářské i nepotravinářské produkty „Český výrobek“ · šíření osvěty týkající se českých výrobků.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...