Sdružení pro zahraniční investice - AFI a Americká obchodní komora v ČR vytvoří platformu pro vzájemné setkávání inovativních start-up firem se zástupci soukromých fondů rizikového kapitálu. Cílem iniciativy s názvem adVENTURE je zejména edukace tvůrců nadějných projektů ve vztahu k jejich obchodnímu využití a podpora možné komercializace výsledků jejich výzkumu a vývoje. Partnerem adVENTURE je poradenská společnost PwC Česká republika a podporují jej také Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest a Czech Private Equity and Venture Capital Association. Mediálním partnerem projektu je deník E15.
Valná hromada Svazu se konala v roce, který je pro chemii a chemický průmysl zvláště významný, tento rok byl vyhlášen organizací OSN a Unesco Mezinárodním rokem chemie. Pro chemický průmysl je to skvělá příležitost ukázat široké veřejnosti, čím chemie a chemický průmysl přispívá ke všeobecné prosperitě a udržitelnému rozvoji. Je to opravu tak, bez chemie si dnešní život už nelze představit.
Dne 27. dubna 2011 tomu bude přesně 17 let, kdy byla v souvislosti se zahájením privatizace českého plynárenství založena Česká plynárenská unie. Zakládajícími členy tehdy bylo 8 krajských distribučních společností a státní Český plynárenský podnik, o. z. Transgas. Vzniklo nezávislé a dobrovolné profesní sdružení právnických osob, jehož cílem bylo sjednocovat stanoviska plynárenského odvětví ČR. Česká plynárenská unie v současné době zastupuje zájmy 16-ti členů, držitelů licencí na obchod, přepravu, distribuci nebo uskladňování zemního plynu.
Ne všichni odsouzení jsou lidé, kterým jejich „styl života" vyhovuje. Naopak – mnozí by přivítali druhou šanci. Ne všichni podnikatelé mají díky krizi nadbytek zájemců o zaměstnání. Naopak – mnozí potřebují a nenacházejí například svářeče či truhláře. Vyřešit oba problémy najednou chce projekt zaměřený na reintegraci vězňů, který připravilo občanské sdružení Centrum Podpory podnikání Praha a při jeho realizaci spolupracuje s Věznicí Příbram a Hospodářskou komorou. Projekt, který odstartoval 15. listopadu 2010, je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Zlepšit adaptibilitu zaměstnanců a tím rozhýbat trh finančních služeb, který se stále ještě vzpamatovává z následků nedávné ekonomické krize. To je hlavní cíl, se kterým Hospodářská komora Hlavního města Prahy rozjíždí rozsáhlý vzdělávací projekt zaměřený na mimopražské zaměstnance členů komory, působící ve finančnictví. Projekt, který byl zahájen 15. prosince 2010, je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Asociace stavebního průmyslu, jmenovitě Česká rada pro šetrné budovy, Hospodářská komora České republiky, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků a Centrum pasivního domu se v průběhu zasedání na letošních Stavebních veletrzích v Brně shodly na společném memorandu k evropské směrnici o energetické náročnosti budov (2010/31/EU). Toto memorandum nyní předkládají veřejnosti.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...