Společnost Mars, jeden z největších světových výrobců cukrovinek, žvýkaček, potravin a krmiv pro domácí zvířata, oznámila, že Daniela Hlaváčková, která v současné době zastává pozici manažerky trhu na Slovensku, byla povýšena na pozici portfolio ředitelky pro střední Evropu. Daniela se připojí k týmu v Praze a bude zodpovědná za čtyři země – Česko, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko.
Od srpna letošního roku došlo ke změnám ve vedení společností ve skupině E.ON v České republice. Christian Leifeld rozšířil představenstvo distribuční společnosti EG.D, kde bude zodpovídat za oblast financí. Nadále bude pokračovat ve funkci finančního ředitele (CFO) E.ONu Česká republika. Jeho dosavadní pozici ve společnosti E.ON Energie převzala Alena Rozsypalová, která se stala její novou finanční ředitelkou. Do E.ONu přichází ze slovenské společnosti Východoslovenská energetika Holding (VSE).
Společnost Arval CZ, která poskytuje operativní leasing vozů, má nového generálního ředitele, Aleše Poláka. Ve vedení českého zastoupení Arvalu vystřídá Arnaulta Leglaye. Aleš Polák působí v Arvalu již od roku 2010, osm let pracoval v pražské pobočce a poslední tři roky strávil v Bratislavě jako ředitel Arval Regional Center. Jeho hlavní rolí bude upevnění pozice Arvalu na českém trhu, rozvoj prodeje koncovým uživatelům – především malým firmám, domácnostem a živnostníkům a zavedení nových produktů operativního leasingu.
Pozici Chief Risk Officer ve společnosti SG Equipment Finance, přední společnosti českého a slovenského leasingového trhu, bude od 19. července zastávat Pavel Němec. SG Equipment Finance a jeho specifika řízení rizik Pavel Němec zná velmi dobře, jako Ředitel pro řízení rizik zde působil už v letech 2013–2019. Nyní se zaměří na zavádění nových regulatorních požadavků, na podporu financování nových předmětů a zelených investic, a na další digitalizaci procesů. Dohlížet bude na dokončení projektu IRBA a bude se také věnovat rozvoji spolupráce s Komerční bankou.
Novým ředitelem brand marketingu pro Globus Česko je Jan Vašíček. V marketingu se pohybuje 14 let a prošel nejdříve agenturami jako Triad Advertising či H1.cz. Zkušenosti dále čerpal na klientské straně ve společnostech Home Credit nebo Direct pojišťovna, kde postavil celý interní tým online specialistů a podílel se na budování brandu nové pojišťovny. Za sebou má úspěšné projekty zaměřující se na měření zákaznické cesty a optimalizace digitálních kanálů. Byl součástí vzniku Hello Bank, kde měl na starosti agenturní tým (UX, SEO, analytika). Pro Globus Česko řídí brand marketing, který zahrnuje online, offline a CDCI oddělení. Pozice nebyla několik měsíců obsazena. (tz)
Prosazování zemního plynu jako primární náhrady za dosluhující uhlí, dekarbonizace a přechod na nízkoemisní energetiku například s využitím vodíku či jiných alternativních plynů v rámci ČR a Evropy. To jsou některé z priorit, jež stanovili na 14. sjezdu Českého plynárenského svazu (ČPS) jeho členové novému vedení. Předsedou Rady ČPS byl do roku 2024 zvolen opět Martin Slabý, místopředsedy jsou Lukáš Pokrupa, Radek Benčík, Tomáš Varcop, Lubor Veleba, Zdeněk Bauer a Thomas Merker.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...