Společnost VMware oznámila jmenování Vlastimila Horáka do pozice nového country manažera v České republice a na Slovensku. V této roli je od dubna zodpovědný za další rozvoj VMware na rychle rostoucím českém a slovenském trhu.
Na pozici vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika nastupuje Martina Zimmermann. Zkušená manažerka má 12leté zkušenosti na různých marketingových pozicích v oblasti automotive, poslední 2 roky působila v tuzemském zastoupení mladoboleslavské automobilky.
Pavel Jirák, předseda Asociace českých stavebních spořitelen, povede Evropské sdružení stavebních spořitelen (EFBS). Správní rada EFBS ho zvolila za prezidenta této evropské asociace, která sdružuje téměř 50 členů z 12 zemí. Členské stavební spořitelny spravují vklady ve výši 224 miliard eur (téměř 6 biliónů korun). Pozici prezidenta tohoto prestižního sdružení tak bude opět zastávat Čech – Pavel Jirák totiž v této funkci střídá dalšího Čecha – Jana Jeníčka.
Novou ředitelkou marketingu a PR ve Slavia pojišťovně se stala Martina Lambert. Do společnosti přichází s mnohaletou zkušeností z oblasti marketingu, komunikace a CSR převážně z finančního sektoru.
Pavel Gorčica je od února novým členem top managementu a ředitelem provozu přeprav DB Schenker. Úspěšný manažer s bohatými zkušenostmi z průmyslu bude v logistické společnosti zastřešovat přepravní služby i pobočkovou síť.
Za externí komunikaci skupiny ČSOB pro oblast financování bydlení je nově zodpovědná Andrea Vokálová, dosavadní mluvčí Hypoteční banky. Veškerá témata související s bydlením a jeho financováním bude ve skupině nově zastřešovat jedna osoba. Dochází tak k integraci komunikace v rámci skupiny ČSOB, do které spadají Hypoteční banka a Českomoravská stavební spořitelna, jedničky trhu bydlení.
Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...