Novým ředitelem brand marketingu pro Globus Česko je Jan Vašíček. V marketingu se pohybuje 14 let a prošel nejdříve agenturami jako Triad Advertising či H1.cz. Zkušenosti dále čerpal na klientské straně ve společnostech Home Credit nebo Direct pojišťovna, kde postavil celý interní tým online specialistů a podílel se na budování brandu nové pojišťovny. Za sebou má úspěšné projekty zaměřující se na měření zákaznické cesty a optimalizace digitálních kanálů. Byl součástí vzniku Hello Bank, kde měl na starosti agenturní tým (UX, SEO, analytika). Pro Globus Česko řídí brand marketing, který zahrnuje online, offline a CDCI oddělení. Pozice nebyla několik měsíců obsazena. (tz)
Prosazování zemního plynu jako primární náhrady za dosluhující uhlí, dekarbonizace a přechod na nízkoemisní energetiku například s využitím vodíku či jiných alternativních plynů v rámci ČR a Evropy. To jsou některé z priorit, jež stanovili na 14. sjezdu Českého plynárenského svazu (ČPS) jeho členové novému vedení. Předsedou Rady ČPS byl do roku 2024 zvolen opět Martin Slabý, místopředsedy jsou Lukáš Pokrupa, Radek Benčík, Tomáš Varcop, Lubor Veleba, Zdeněk Bauer a Thomas Merker.
Dragoș Constantinescu (41) se od 1. června stal novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje. Ve funkci vystřídal Granta Liversage, který se rozhodl ukončit svou kariéru v pivovarnictví a věnovat se koučinku.
Jednatelem společnosti ROSSMANN ČR se od 1. 5. 2021 stal Karol Jakubek, který nově zastřešuje oddělení financí, HR, komunikaci, logistiku a revizi. Nahradil tak Vladimíra Mikela, který působil ve funkci jednatele od r. 2010 a nyní odchází do důchodu.
Na pozici hlavního ekonoma České bankovní asociace (ČBA) nastupuje od 1. června 2021 Jakub Seidler. Ve funkci nahradí Miroslava Zámečníka, který se ke stejnému datu stává hlavním poradcem ČBA.
Není mnoho žen, kterým se podařilo prosadit se do vrcholového vedení mezinárodní firmy, zvláště pak v odvětví tradičně ovládaným muži jako je automobilový průmysl. Ze 14 automobilových značek patřících pod skupinu Stellantis jen dvě řídí ženy, jednou z nich je právě Linda Jackson. Má pod sebou klíčovou značku koncernu, Peugeot.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...