Lze spojit byznys s pomocí druhým a zlepšováním světa okolo nás? Stále vyšší počet podnikatelů v Česku ukazuje, že to možné je. UniCredit Bank a UniCredit Foundation se ve spolupráci s Nadací Via rozhodly, že tento
Letos již po šesté podpořila ČSOB v rámci Nadačního programu vzdělání projekty, které se soustředí na finanční gramotnost. Nově podpořila také projekty zabývající se bezpečností v online prostředí. Banka se v poslední době tématu bezpečnosti v online prostředí intenzivně věnuje, a proto považuje za důležité vzdělávání v této oblasti. Téma bylo pozitivně přijato i mezi samotnými účastníky programu.
Česká asociace pro psychické zdraví (ČAPZ) spustila kampaň JDE TO. Společně zpátky do života. Chce upozornit na všechny možnosti zdravotní péče a následné léčby pro pacienty s duševním onemocněním schizofrenního typu. Jejím cílem je také ukázat veřejnosti, že při komplexní péči jsou tito pacienti schopni se začlenit do běžného života.
Sedm desítek dobrovolníků ze skupiny Unipetrol během dobrovolnických dnů pomáhalo regionálním neziskovým organizacím. Zaměstnanci tak čistili břehy Nových vod na Mostecku, vymalovali prostory azylového domu v Minicích u Kralup, uklidili zahradu dětského domova v Kralupech nebo vyrobili didaktické pomůcky na podporu vývoje dětí se zdravotním postižením v Pardubicích. Dobrovolnické dny skupiny Unipetrol probíhají každoročně od roku 2012.
Vzteklinu se podařilo v Evropě díky očkování psů téměř vymýtit. Ve světě ale kvůli této nemoci umírá každých deset minut jedno dítě. Alarmující čísla nenechávají chladnou ani společnost Veterináři bez hranic ČR, o.p.s (VSF-cz), která se společně s dalšími organizacemi podílí na projektu očkování na severu africké Keni. Upozornit na tuto aktivitu má akce VSF-cz, kdy bude zároveň připomenut Světový den boje proti vzteklině (28. září). V Brně, Liberci, Jihlavě, Plzni a Praze budou veterináři bez hranic od 25.–29. září bezplatně očkovat psy lidí bez domova.
Rozsáhlý Reintegrační program připravuje Probační a mediační služba. Klienti se ještě za mřížemi začnou seznamovat se základy finanční gramotnosti a hledat cesty, jak se zbavit dluhů. Kromě Probační a
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...