Ani letos neporuší AGC Flat Glass Czech svou adventní tradici a u příležitosti středečního vánočního koncertu předal finanční podporu potřebným. Stejně jako vloni daroval největší evropský výrobce plochého skla 100.000,- Kč společnosti Arkádie, která zajišťuje komplexní péči o zdravotně postižené. Dalšími 50.000,- Kč obdarovala firma handicapovaného sportovce Jozefa Suchého.
Teplická AGC Flat Glass Czech, největší evropský výrobce plochého skla, bodovala v další soutěži. Tentokrát firma získala Cenu Ústeckého kraje za společenskou odpovědnost mezi největšími zaměstnavateli regionu. O vítězství rozhodla především dlouhodobě nadstandardní péče o zaměstnance a podpora potřebných v rámci regionu Ústeckého kraje. O oceněných rozhoduje Ústecký kraj společně s Radou kvality ČR a Hospodářskou a sociální radou Ústeckého kraje. Cenu, která byla letos vyhlášena poprvé, si zástupci firmy převzali dnes na krajském úřadě z rukou hejtmana.
Již podruhé v tomto roce podpořila Poštovní spořitelna v rámci Regionálního fondu rozvoje s podtitulem „souSedíme si“ rozvoj sousedských vztahů v regionech více než milionem korun. V jarním kole získaly neziskové organizace téměř 1,4 milionu korun, v podzimním kole jim Poštovní spořitelna rozdělila prostřednictvím Nadace Via celkem 1 191 734 korun. Do podzimní části programu na podporu dobrého sousedství se přihlásilo 51 projektů, z nichž 21 získalo finanční podporu.
V minulých číslech Prosperity jsme představili společenskou odpovědnost (CSR) formou komiksu a v druhém díle jsme ukázali, že společenská odpovědnost není žádný strašák na podnikatele, ale naopak nástroj, který
Společnost AGC Automotive Czech z Chudeřic u Bíliny, největší závod na výrobu autoskel v Evropě, bude významně podporovat rozvoj technického vzdělávání v regionu. Firma dnes založila vlastní dárcovský fond, do kterého vložila 350.000,- Kč. Peníze budou směřovat na podporu a rozvoj technických středních škol a dalších institucí a organizací zaměřených na technické vzdělávání mladých lidí tento a příští rok. Správcem dárcovského fondu se stala Ústecká komunitní nadace.
ČSOB ve spolupráci s organizací P3 – People, Planet, Profit, o.p.s. v létě otevřela třetí ročník grantového řízení Stabilizace sociálních podniků na podporu sociálního podnikání. Šesti vítězným sociálním podnikům rozdělí celkem 840 tisíc korun. Kromě přímé finanční podpory každý z podniků získá i odborné poradenství.
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...