Chcete darovat část vašich peněz některé z neziskovek? Nevíte, pro kterou se rozhodnout? Jak poznat, že vámi svěřené peníze půjdou opravdu na daný účel? Značku spolehlivosti mají nově i neziskové organizace. Označení „Spolehlivá veřejně prospěšná organizace“, obdrží pouze neziskové organizace, které prošly důkladným hodnocením. Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR) představí značku spolehlivosti dne 20. března od 10 hodin v budově Krajského úřadu Zlínského kraje na Třídě Tomáše Bati. Přítomni budou zástupci neziskovek.
Chcete darovat část vašich peněz některé z neziskovek? Nevíte, pro kterou se rozhodnout? Jak poznat, že vámi svěřené peníze půjdou opravdu na daný účel? Značku spolehlivosti mají nově i neziskové organizace. Označení „Spolehlivá veřejně prospěšná organizace“, obdrží pouze neziskové organizace, které prošly důkladným hodnocením.
Pokud chcete pomoci neziskové organizaci a poskytnout jí finanční dar, není to vždy jednoduché.Obzvlášť, pokud si vybíráte neziskovku podle dostupných informací. Web má totiž jen třetina tuzemských neziskových organizací. Z nich pouze necelá polovina zveřejňuje informace o tom, z jakých zdrojů jsou financované a jak hospodaří s penězi dárců. Chybí poslání, účel i zveřejnění základních organizačních dokumentů. Existují ale neziskové organizace, kterým tento špatný stav není lhostejný. Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR) se proto pustila do boje za zlepšení transparentnosti neziskového sektoru a začíná udělovat značku spolehlivosti. Od poloviny března rozjíždí osvětovou kampaň o hodnocení spolehlivosti ve všech krajských městech republiky.
Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.
Za posledních sedm let rozdala ČSOB na dobročinné účely téměř čtvrt miliardy korun. K jubileu svých padesátých narozenin ocenila práci pěti neziskových společností a každé přispěje částkou 10 000 Kč. O tom, komu peníze půjdou, hlasovali sami zaměstnanci. Na šestý projekt putuje výtěžek z prodeje pečiva přímo v bance.
53. místo v celosvětovém žebříčku vnímání korupce ve veřejném sektoru, který vydává mezinárodní organizace Transparency International (TI), hodnotí Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) i nadále jako špatný signál pro současné i potenciální německé investory. Zlepšení o čtyři příčky oproti loňsku je sice krok správným směrem, avšak ve srovnání s 31 evropskými zeměmi obsadilo Česko opět až 25. místo. Vysoká míra korupce v českém prostředí je negativně hodnocena i v průzkumech ČNOPK mezi členskými a dalšími německými firmami.
Pomalu se blížíme k podzimu, i když tomu teploty vůbec neodpovídají. Ráda bych se při té příležitosti zamyslela nad spotřebním chováním, protože i sem patří nákup oděvů. Ale nutně to tak být nemusí. Zkusila jsem orientačně spočítat, jak se člověku vyplatí kvalitně zpracovaný kašmírový svetr. Když máte doma kousek ze směsi polyesteru, akrylu, polyakrylu, viskózy, elastanu a možná trochu nepříliš kvalitní vlny, zaplatíte místo osmi až patnácti tisíc zlomek ceny, zhruba od tisícovky do osmnácti stovek. Ale teď přijde druhá část rovnice. Kolikrát ten směsový za sezónu budete muset vyprat? Každé tři až čtyři dny. Protože se v něm drží pachy. Víc chytá špínu. A má horší termoregulační vlastnosti než přírodní materiál na bázi zvířecího chlupu. Ten z kašmíru, a potažmo dalších druhů vlny, vyperete za sezónu jednou. A ve skříni byste měli mít...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...