INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

27. březen 2013

Firmy změnily svůj postoj a na ekonomické oživení už dále nečekají. Vzhledem k tomu, že ekonomické vyhlídky jsou stále nejisté, vedoucí pracovníci firem pochopili, že již nelze vyčkávat, ale je třeba se ještě více zaměřit na podnikovou optimalizaci, tedy na snižování nákladů a zvyšování efektivnosti. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu podnikatelských rizik a příležitostí společnosti Ernst & Young, který shrnuje názory vrcholových manažerů 641 společností.

20. březen 2013

Kanceláře a jejich vedení tvoří nemalou část rozpočtu každé větší firmy. Jejich výše se odvíjí od individuálních potřebjednotlivých firem, snížit se je ale snaží všichni. Energie i spotřební materiál jsou nepostradatelné položky, ale jejich objem a cena se dají ovlivnit. Několik praktických tipů zahrnuje úsporu energií, správně nastavenou firemní filosofiiefektivní zásobování. Využít je může každý provozovatel kanceláře a s trochou přispění je rozvinout k dokonalosti.

15. březen 2013

To jak se bude v tomto roce českému průmyslu dařit, závisí téměř výhradně na zahraniční poptávce. Naopak z domácí ekonomiky ani nadále žádné prorůstové impulsy očekávat nelze. S obavami lze hledět především na situaci v automobilovém průmyslu. Zatímco v loňském roce se „českým“ automobilkám až na výjimky dařilo zvyšovat prodeje, v letošním roce tomu tak být zdaleka nemusí.

14. březen 2013

Cena akcií v posledních týdnech dosáhla svého maxima. Širší ukazatele amerického akciového trhu v úterý sice zastavily sedmidenní sérii vzestupu, index Dow Jones však ve středu zavíral na novém rekordu těsně nad úrovní 14 455 bodů. Zlato se oproti tomu propadlo na šestiměsíční minimum k 1 560 USD za unci a jen pomalu se zotavuje. Aktuálně se pohybuje těsně pod 1 590 USD za unci. Jaké jsou další možné scénáře?

14. březen 2013

Více než 80 % zadavatelů má strach, že budou napadeni pro netransparentnost zadávacího řízení, a proto raději při zadávání veřejných zakázek většinou používají jako základní hodnotící kritérium nejnižší nabídkovou cenu. Tři čtvrtiny zadavatelů se setkaly s případy, kdy cena vítězné nabídky byla natolik nízká, že evidentně nemohla splnit garance požadované kvality, ale tato nabídka přesto zvítězila. Na 40% z nich se navíc s takovými případy setkává pravidelně.

Foto NÁHLED - paní ředitelka Rezlerová
12. březen 2013

Jaroslava Rezlerová Globální ekonomické klima a nejistota budou nadále přispívat k velmi střídmým  náborovým  plánům  zaměstnavatelů během  druhého čtvrtletí roku 2013, jak ukazují nejnovější výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3