Společnost Manpower Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce" pro první čtvrtletí roku 2012. I přes celkový pesimismus na trhu práce je nadále celá řada pracovních pozic, které zaměstnavatelé těžko obsazují.
Podle průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG Global Manufacturing Outlook 2011 očekává výrobní segment v příštích dvou letech růst. Z oslovených více než dvou set vedoucích pracovníků výrobních firem z celého světa si to myslí 80 procent. Jejich optimismus však brzdí nejistota na světových trzích a cenové výkyvy.
Přední poradenská společnost RSM TACOMA sleduje chystaný koncept reforem Evropské Unie (EU) v oblasti auditu. Předložené návrhy jako nižší míra závislosti auditovaných subjektů na tzv. velké čtyřce největších auditorských firem, přehlednost auditů, integrace v rámci EU a vytvoření jednotného trhu statuárních auditů, nebo povinné rotace auditu nastolují auditorským firmám hodně otázek. Jak se plánované změny projeví na trhu?
Podle Českého statistického úřadu spotřebitelské ceny vzrostly v listopadu meziměsíčně o 0,4 %. Meziročně index spotřebitelských cen zrychlil růst na 2,5 %. Ještě v září byl přitom meziroční růst inflace na úrovni 1,8 %. Na růstu inflace se nejvíce podepsalo zvýšení cen v oddílech potraviny a nealkoholické nápoje a bydlení.
Aktuální výsledky ČSÚ za oblast maloobchodu komentovala Marie Konečná, Partner, KPMG Česká republika: „Výsledky maloobchodního prodeje za měsíc říjen ovlivnil hlavně růst v oblasti nepotravinářského zboží. Za zmínku stojí zejména 10,9 procentní růst prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkových služeb.
Nejnovější vydání průzkumu Pulse – KPMG Global Business Outlook Survey ukázalo, že vyhlídky zástupců výrobního sektoru a poskytovatelů služeb z celého světa se za poslední rok razantně změnily. Ve druhém čtvrtletí letošního roku výrazně pokleslo sebevědomí šéfů světových firem, jež se tak dostalo na vůbec nejnižší úroveň od roku 2009. Čeští výrobci z průzkumu vyšli jako jedni z největších pesimistů na světě – hůř už svou budoucnost vidí jen Řekové.
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...