V anketě DIRECT Pojišťovny uvedlo 36 % dotázaných řidičů, že kvůli závadě na vozovce (např. ve snaze vyhnout se výmolu) u nich už někdy došlo k dopravní nehodě. 26 % řidičů zase uvedlo, že jim výmol či jiná závada na vozovce způsobila poškození vozu jako je prasklá pneumatika nebo zlomená poloosa. Proti takovým případům však nyní DIRECT Pojišťovna nabízí pojištění proti špatnému stavu vozovky.
Ve výrobním závodě společnosti EvoBus Bohemia s.r.o. v Holýšově, která je distributorem autobusů značek Mercedes-Benz a Setra a současně výrobcem komponentů a zařízení pro autobusy těchto značek, byla slavnostně otevřena nová hala na výrobu segmentů konstrukcí autobusů.
Zavedení příspěvku nepojištěných do garančního fondu ČKP přináší výsledky - počet škod způsobených vozidly bez povinného ručení se za poslední tři roky snížil o 30 %. Motoristé vozidly bez povinného ručení způsobili, dle evidence České kanceláře pojistitelů (ČKP), v loňském roce 3 404 škod. To je o 30 procent méně, než v roce 2008.
Pojištění čelního skla je podle průzkumu DIRECT Pojišťovny jedním z nejužitečnějších připojištění. Myslí si to 34 % dotázaných. Pokud totiž řidič není pojištěn, musí si v naprosté většině případů opravu či výměnu poškozeného čelního skla hradit sám. Dokázat totiž zavinění konkrétnímu řidiči, od jehož vozu odlétl kamínek, který škodu zavinil, je prakticky nemožné. DIRECT Pojišťovna proto od 20. března nabízí pojištění čelního zdarma k jakémukoli svému nově sjednanému autopojištění.
Prodej ojetých aut na internetu v roce 2011 meziročně vzrostl. Ukázaly to statistiky největšího českého inzertního portálu HyperInzerce.cz, podle nichž vzrostl počet inzerátů v sekci automobily oproti předchozímu roku o 61 %. Lidé nejčastěji prodávali starší automobily s cenou do 50 000 Kč. Zájem o online prodej ojetých vozů roste i v letošním roce.
ČSOB Leasing umí nově financovat i skutečné elektrovozy, a to prostřednictvím leasingu i zákaznického úvěru. ČSOB Leasing například aktuálně poskytl leasingové financování elektrovozu Ford Transit Connect.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...