Při slavnostním předání dvou dobíjecích stanic CP700A pro elektromobily v areálu společnosti SIEMENS v pražských Stodůlkách se veřejnosti představila i „lahůdka" e-mobility Siemensu – elektromobil Porsche 911. Z nuly na 100 km/hod. to Porsche s elektromotorem dokáže za 5 vteřin, dosáhne maximální rychlosti 250 km/hod., má celkovou hmotnost 1750 kg a jeho dojezd je přibližně 200 km a při použití většího aku bloku pak až 320 km. Má celkem 6 akumulátorů, 2 jsou uloženy vpředu, 4 vzadu, nabíjení 400 V/16 A/ 11 kW, automobil je plně dobit za 6 až 8 hodin. (tz)
Společnost Siemens otevřela u svého sídla v pražských Stodůlkách dvě nové nabíjecí stanice a veřejnosti nabízí bezplatné dobití elektromobilu. Další nabíjecí stanici plánuje během léta otevřít v Ostravě. Své nabíjecí stanice je Siemens připraven dodávat obchodním partnerům a instalovat je na veřejných prostranstvích či na parkovištích u obchodních, kulturních a společenských center nebo restaurací rychlého občerstvení. Siemens se také zapojil do projektu Praha elektromobilní a představil vizi vzdálené budoucnosti i své ryze současné elektromobily Porsche 911 a Citroën C-Zero.
Z výsledků exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplynulo, že 73 % tuzemských řidičů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Více než polovina mužů a žen za volantem (52 %) se přitom považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Respondenti dále uvedli, že na silnici je nejvíce ohrožují agresivní řidiči (69 %) a motorkáři (37 %). Za nejrizikovější chování považují nebezpečné předjíždění, nadměrnou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti. Situaci na silnicích by podle tuzemských řidičů vyřešila častější přítomnost policistů v terénu a přísnější postihy za řízení po požití alkoholu.
Štafetu CNG vozidel – která pod názvem Modrý koridor odstartovala 2. 6. 2011 z Prahy na svou týdenní pouť napříč Německem a je nyní v polovině své cesty – tvoří i řada zajímavých automobilů. Je jím například více než třítunový Ford čechokanaďana Josefa Makariana z kanadské Alberty, poháněný desetiválcovým CNG motorem o objemu 6,8 l. Stlačený zemní plyn je umístěn ve čtyřech tlakových nádobách (každá o objemu 75 l), instalovaných na korbě vozu a ve dvou tancích (každý o objemu 65 l), umístěných pod podlahou v zádi vozu. (no)
Na konferenci Ekologické výzvy a energetický sektor, která se uskutečnila v Praze 2. června 2011 v rámci zasedání 14. Evropského obchodního kongresu (EBC), vystoupil se zásadním projevem A. B. Miller, prezident European Business Congress, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Gazprom.
V závěru prvého dne 14. Evropské obchodní konference, tedy 2. 6. 2011 po sedmnácté hodině, bude před Hotelem Intercontinental v Praze slavnostně odstartována štafeta vozidel poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) – Modrý koridor – která povede přes naše území napříč Německem do cílového města Greifswald.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...