Z výsledků exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplynulo, že 73 % tuzemských řidičů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Více než polovina mužů a žen za volantem (52 %) se přitom považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Respondenti dále uvedli, že na silnici je nejvíce ohrožují agresivní řidiči (69 %) a motorkáři (37 %). Za nejrizikovější chování považují nebezpečné předjíždění, nadměrnou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti. Situaci na silnicích by podle tuzemských řidičů vyřešila častější přítomnost policistů v terénu a přísnější postihy za řízení po požití alkoholu.
Štafetu CNG vozidel – která pod názvem Modrý koridor odstartovala 2. 6. 2011 z Prahy na svou týdenní pouť napříč Německem a je nyní v polovině své cesty – tvoří i řada zajímavých automobilů. Je jím například více než třítunový Ford čechokanaďana Josefa Makariana z kanadské Alberty, poháněný desetiválcovým CNG motorem o objemu 6,8 l. Stlačený zemní plyn je umístěn ve čtyřech tlakových nádobách (každá o objemu 75 l), instalovaných na korbě vozu a ve dvou tancích (každý o objemu 65 l), umístěných pod podlahou v zádi vozu. (no)
Na konferenci Ekologické výzvy a energetický sektor, která se uskutečnila v Praze 2. června 2011 v rámci zasedání 14. Evropského obchodního kongresu (EBC), vystoupil se zásadním projevem A. B. Miller, prezident European Business Congress, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Gazprom.
V závěru prvého dne 14. Evropské obchodní konference, tedy 2. 6. 2011 po sedmnácté hodině, bude před Hotelem Intercontinental v Praze slavnostně odstartována štafeta vozidel poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) – Modrý koridor – která povede přes naše území napříč Německem do cílového města Greifswald.
S poškozením čelního skla automobilu se v posledních dvou letech podle ankety DIRECT Pojišťovny setkalo 60 % řidičů. Bez sjednaného pojištění si zpravidla náklady na opravu hradí motoristé sami, dokázat zavinění jinému řidiči, od jehož vozu vystřelil osudový kamínek, je prakticky nemožné. Výměna čelního skla u běžného automobilu přijde zhruba na 6 až 7 tisíc korun. Drobnou prasklinu proto 6 z 10 řidičů neřeší včas a opravu odkládají. DIRECT Pojišťovna vychází motoristům vstříc a v rámci své podpory zodpovědného chování nabízí k autopojištění až do 30. června 2011 pojištění čelního skla zdarma.
Klimatizace se stále častěji objevují i v ojetých autech. V AAA AUTO je momentálně vybaveno klimatizací 73 procent všech nabízených vozů, zatímco loni v květnu to bylo jen 64 procent. Roste i počet vozidel s dokonalejší automatickou klimatizací. Zatímco loni tvořil poměr manuální a automatické klimatizace 2:1, dnes už činí 3:2.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...