Čeští dodavatelé do automobilového průmyslu znovu prokázali svou sílu. Dodávají díly a příslušenství nejen na „Auto roku 2012 v České republice", ale i na všech pět vozů ve finále této ankety. Díly „Made In Czech Republic" nalezneme téměř ve všech nominovaných automobilech. Ukázaly to výsledky akce „Dodavatel pro Auto roku 2012 v ČR", kterou organizuje Sdružení automobilového průmyslu.
Španělská značka SEAT dosáhla v roce 2011 na českém trhu 3310 registrací nových vozů, což je o 550, resp. o 19,9 % víc než v předchozím roce. Na mimořádně silném růstu se významně podílely především modelové řady Ibiza, Altea a Alhambra.
Velmi výrazný meziroční nárůst prodeje, takřka dvoutřetinový pro Land Rover a více než třetinový pro Jaguar, zaznamenala na českém trhu společnost Jaguar Land Rover Austria. Vyplývá to z oficiálního přehledu registrací za rok 2011, který zveřejnil Svaz dovozců automobilů.
BMW zavádí od počátku letošního roku speciální nabídku zvýhodněných výbavových paketů JOY. Tato atraktivní nabídka reflektuje přání zákazníků a je určena výhradně pro vozy zakoupené v České republice. Pro vybrané modelové řady je zvýhodněný paket JOY v nabídce zdarma a zákazník tak jeho volbou ušetří dle motorizace až 186 550 Kč včetně DPH (BMW X5), 183 275 Kč včetně DPH (BMW X6), 149 675 Kč včetně DPH (BMW X1) popřípadě 132 000 Kč včetně DPH (BMW řady 7).
Značka Audi v České republice pošestnácté za sebou obhájila pozici lídra v luxusním segmentu. V loňském roce se pro vozy Audi rozhodlo 3675 zákazníků.
Značka Volkswagen uzavřela rok 2011 s rekordním výsledkem: poprvé v historii dodala celosvětově zákazníkům 5,1 milionu osobních vozů (2010: 4,5 mil.; + 13,1 %). „Volkswagen v loňském roce posílil svou pozici na trhu díky nové, inovativní a ekologicky šetrné modelové paletě. Naše novinky, jako například Passat, Jetta nebo Beetle či up! si připsaly skvělý start prodejů, a to navzdory obtížným podmínkám, které na trzích panují," uvedl Christian Klingler, člen představenstva koncernu Volkswagen zodpovědný za prodej.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...