INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem
Česká republika je pro zahraniční investory nejatraktivnějším místem pro podnikání ve střední a východní Evropě. Potvrzují to výsledky průzkumu, který provedla Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) společně s německými zahraničními hospodářskými komorami ve 14 zemích tohoto regionu. Na žebříčku atraktivity se Česká republika umístila jen těsně před Polskem a výsledky průzkumu ukázaly nedostatky především v oblasti potírání korupce, právním systému a vzdělávání.

Prvenství mezi zeměmi střední a východní Evropy získala Česká republika již posedmé za sebou, těsně za ní se umístilo Polsko a Slovensko. „Výsledky průzkumu potvrzují, že Česká republika je pro německé investory stále nejatraktivnější zemí v regionu," zdůraznil Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK. „To je pro nás jako největší bilaterální obchodní komoru v ČR výborná, i když ne příliš překvapivá zpráva. Výsledky průzkumu pouze potvrzují naše vlastní zkušenosti v oblasti česko-německé hospodářské spolupráce."

Německé zahraniční hospodářské komory spolu s dalšími partnery únoru 2012 oslovily více než 1300 převážně německých podniků ze střední a východní Evropy. Jejich zástupci hodnotili konjunkturu, obchodní a hospodářskou situaci dané země a také jednotlivé aspekty, které ovlivňují podnikatelské prostředí. Jako nejdůležitější faktor pro atraktivitu celého regionu pro investory byla opět vyhodnocena pracovní síla, která vyniká vysokou produktivitou, dobrou kvalifikací a nižšími náklady.

Česká republika obdržela v průzkumu nadprůměrné hodnocení za nízkou daňovou zátěž, dobrou infrastrukturu a dostupnost lokálních dodavatelů. „Výsledky průzkumu prokazují, že si Česká republika v regionálním srovnání vede dobře. Velkou výzvou však bude zajistit tuto úroveň i v budoucnu. Mezinárodní konkurence jednotlivých regionů v oblasti výroby a vývoje bude stoupat a faktory jako kvalita a produktivita budou v jejich srovnání hrát stále větší roli. Proto se již dnes společně se zástupci politiky a dalších zájmových svazů zasazujeme o vyšší konkurenceschopnost České republiky, zlepšení podmínek pro investice a především o kvalitu odborného a dalšího vzdělávání," vysvětlil Rudolf Fischer, prezident ČNOPK.

S rostoucím nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil se potýkají téměř všechny země v regionu. S tím úzce souvisí vzdělávání, jehož kvalita je podle průzkumu v České republice v regionálním srovnání podprůměrná. Toto hodnocení se vztahuje především na odborné školství, ale částečně také na vysokoškolské obory. Velkými problémy v celé střední a východní Evropě jsou také korupce, netransparentnost ve veřejném sektoru a nestabilita právního systému. Výjimkou není ani Česká republika – v hodnocení transparentnosti při zadávání veřejných zakázek obsadila mezi 15 zeměmi až poslední příčku, za Albánií, Maďarskem a Bulharskem. Většina dotázaných podniků také vyjádřila nespokojenost s potíráním korupce a kriminality v České republice. Méně spokojení byli pouze respondenti v Albánii a Bosně a Hercegovině.

I přes negativní hodnocení některých konkrétních faktorů však průzkum ukazuje, že němečtí investoři svého rozhodnutí pro tento hospodářský region nelitují. Více než 80 procent firem by dnes ve střední a východní Evropě znovu investovalo, vítěznou Českou republiku by dokonce opět zvolilo 85 procent z nich.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Aktuality

photo03 1

Nový Peugeot 308 SW bude hlavní hvězdou Peugeot Emotion Day 2022 23. květen 2022

Nový Peugeot 308 SW dorazil na český trh právě včas. 1. června 2022 totiž odstartuje největší marketingová akce značky Peugeot v ČR, Peugeot Emotion Day, a nový model tak zde bude moci zazářit a získat si přízeň potenciálních klientů. Letošní Peugeot Emotion Day navštíví během 40 dní 38 míst po celé České republice.

1

Marketérem roku 2021 je Simona Lišková z Vodafonu 23. květen 2022

V podvečer 19. května 2022 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže 17. ročníku Marketér roku 2021.

chTourism

Jak zvýšit zájem o Českou republiku řeší v Karlových Varech odborníci na cestovní ruch z celého světa 23. květen 2022

Cestovní ruch v České republice táhnou domácí turisté. Zatímco v červenci 2019, tedy před pandemií covidu-19, hosté ze zahraničí znamenali 35 % hotelových rezervací, letos si na tuto dobu objednali jen 19 % pokojů.

 Grafton CZ

Nabídka brigád i letos překoná poptávku 23. květen 2022

I navzdory všeobecnému zdražování a přílivu ukrajinských uprchlíků překoná i letos nabídka brigád poptávku. Zájem ze strany uchazečů je malý, a to i přesto, že firmy jsou ochotné platit více než v předchozích letech.

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Vybíráme z Prosperity

Záchranná brzda pro malé a střední firmy, kterým konflikt na Ukrajině změnil život ze dne na den

jiri jemelka celek kopieZe smělých plánů některých malých a středních firem sešlo 24. února letošního roku. Podnikatelé sledují nejen děsivý vývoj ekonomický, ale jsou niterně zasaženi také osudy lidí, kteří z Ukrajiny pocházejí. Jiří Jemelka ze společnosti JPF (J. I. P. pro firmy) nastínil několik opatření, která by šéfům a majitelům firem pomohla situaci přečkat. Varuje však, že předchozích deset let bylo jako den a následující dekáda bude jako noc.

Představujeme Odborná centra České společnosti pro jakost

workshop 2Již od roku 1990 přinášíme do České republiky inovativní řešení v oblasti systémů řízení. Umožňujeme našim členům rychlý přístup k novinkám v oboru, výměnu informací, zvyšování odborné způsobilosti a možnost účastnit se odborných akcí. Našim členům, ale i dalším zákazníkům nabízíme současně komplexní služby v oblasti systémů managementu a nástrojů managementu kvality, především vzdělávání, certifikace a vydávání odborných publikací.

Chystáte se uspořádat konferenci nebo školení?

P7137308V uplynulých dvou letech příležitostí k set­kávání nebylo tolik jako v minulosti. Z našich diářů vymizela řada termínů vyhrazených pro pobyt na dvoudenní konferenci, několikadenním školení nebo náročném komorním obchodním jednání. Přestože byla řada pandemických opatření nedávno zrušena, návrat firemních akcí na scénu kongresové turistiky neproběhl tak velkolepě, jak by si mnozí přáli. Přesto si v některých českých hotelích na obsazenost v tomto směru nemohli stěžovat.

Nadstandard pro zloděje: nová verze špičkové mechatronické vložky ePRO

Tokoz 32Žďárský TOKOZ představil novou verzi svého unikátního mechatronického systému ePRO 1.4., který kombinuje elektronickou správu přístupů spolu s extrémní mechanickou odolností. Jediný český mechatronický systém, který nepotřebuje přívod elektrické energie nově díky mobilní aplikaci umožňuje dálkovou správu přístupů i nastavení klíčů. Aplikace byla vyvinuta stejně jako celý systém ve spolupráci s brněnským VUT. Zájem o novou verzi ePRO už projevily firmy nejen z Evropy, ale i v Africe či na Arabském poloostrově, což TOKOZu otevírá nové příležitosti a trhy.

Družstvo CBA mění design svých prodejen, první takovou provozovnu otevřelo v Rapotíně u Šumperka

DSC 3280Pilotní projekt nového designového pojetí prodejen dokončilo v únoru maloobchodní Družstvo CBA CZ v Rapotíně nedaleko Šumperka. Do moderního vizuálního hávu, kterému dominují zářivé barvy, chce CBA do budoucna obléct všechny franšízové i vlastní nově budované prodejny. Jen letos plánuje takto modernizovat další tři provozovny, včetně té největší v Hradci Králové.

Průměrný obchodník na MALLu odbaví 800 objednávek ročně a utrží 650 000 korun

maal 1Ačkoliv oblast e-commerce v České republice poslední roky kontinuálně rostla, oproti loňskému roku se v lednu 2022 dle dat Heureka.cz trh o 17 % propadl, v únoru to bylo dokonce o 29 %. Tržiště MALLu oproti tomu ve srovnání s loňským rokem posiluje o téměř 50 % a eviduje rychlý nárůst počtu e-shopů zapojených do programu, kterých je již přes 3500. Obchodníci si na tržišti MALLu vydělají v průměru 650 000 ročně a získají přes 800 objednávek. Stále větší část z nich si navíc prodej na marketplacu vybírá kvůli snadné zahraniční expanzi nebo kvůli možnosti výrazně zvýšit svou zákaznickou bázi bez potřeby nákladných marketingových aktivit.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

1711 OStanley foto web

Pohledem redakční rady 4. duben 2022

Každý z nás se někdy v životě ocitl v situaci, o které nevěděl, že nastane, a tudíž na ni nebyl připraven. Reakce na tyto nečekané okamžiky je individuální a má mnoho podob. I já patřím k těm, kteří radši tuší, co za těmi dalšími dveřmi je a nachystám se psychicky i fyzicky na to, co mě asi čeká. Myslet si ale, že jsme se mohli nachystat na neuvěřitelné titulky v novinách, každodenní zprávy o tématu, o kterém jsme se domnívali, že už se o něm dočteme jen z učebnic, je nereálné. Snažím si každý den představit, že se probudím a někdo vedle mě mi řekne, že to byl jen sen. Stále mě nikdo ale nebudí a nic takového neříká.

Pokračování ...