INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

Slovo ke dni

11. září 2018

Na pracovním trhu se dějí věci. Poptávka po zaměstnancích dosahuje vrcholu, míra nezaměstnanosti klesla pod úroveň, která je podle analytiků možná, odměny letí vzhůru. A za této situace žádný div, že mají lidí na pracovištích stále vyšší nároky. Dokonce mnozí zaměstnavatelé tvrdí, že ochota pracovat upadá. Šéfka největší personální agentury, Jaroslava Rezlerová z ManpowerGroup, však takový názor nesdílí, dokonce ji rozčiluje. Říká, že lidé neztrácejí zájem podílet se na společném díle. Ani mladší generace. Avšak předpokladem je, že dostanou zajímavý úkol, kde mohou rozvíjet svou tvořivost. Když se nabídne možnost spolupodílet se na zajímavém projektu, v dobrém kolektivu, za inspirativních podmínek, pak zájem nechybí. Především pro personalisty to představuje velkou výzvu, jak zaujmout ostatní. Lidi prostě jsou, jen vědět, jak na ně!

30. srpen 2018

České a moravské víno, jak víme už od císaře Karla IV., má svůj osobitý charakter – „zprv trpké, potom milé zdá se!“ Chuť mu propůjčily tato zem a podnebí. Slunce se spíš nedostávalo, a to zvláště na vinohradech v severnějších oblastech. Hrozny nebývaly příliš sladké a dříve se stávalo, že vinný mošt vinaři „křtili“ řepným cukrem. Tento rok se však pořádky změnily a horké léto se projevilo i na révě. Snad poprvé, co paměť sahá, je cukernatost hroznů dost vysoká a chybí kyselinka. Aby letošní ročník byl chuťově vyrovnaný, musí se vinná kyselina do nápoje uměle přidávat. Vzdor všem předpovědím, že nás čeká za desítky let klima jako na Jadranu, však s jistotou nevíme, zda bude příští rok také tak horko, nebo se pořádně ani v červenci a srpnu neohřejeme. Kdo si pamatuje na šedesátá a sedmdesátá léta 20. století, může dosvědčit, že vlhké a studené léto bylo spíš pravidlem a oproto jsme snili o dovolené u teplého moře (ti šťastnější se tam i vypravili). Otázku, co je lepší, nechávám otevřenou.Pavel Kačer

28. srpen 2018

Lepicí pás, který visí od stropu dolů, dříve nechyběl v žádné venkovské domácnosti. Mucholapka je prý český vynález, který přežil do dnešních časů a dokáže skvěle konkurovat sprejům proti obtížnému hmyzu. Domácí výrobek neohrozí ani cizí mucholapky čínské, ruské nebo německé provenience. Zajímavé na produkci z židlochovické firmy Papírny Moudrý je také to, že používá původní, staré stroje, případně jejich repliky, a originální lepidlo. Jeho receptura byla v posledních letech vylepšena a zná ji jen několik lidí. O úspěchu mucholapek prý rozhodlo, že muší oběti nalepené na papíru můžeme dobře vidět a případně i spočítat. Není pochyb, že mucholapka patří k domácímu stříbru a přestože funguje velmi primitivním způsobem, slaví úspěchy i v době, kdy nás obklopuje bytová chemie a všudypřítomná elektronika.

16. srpen 2018

V těchto dnech si užíváme dosyta horkých slunečných dnů, léto je i ve znamení uzavírek silnic a ulic. Ještě nikdy se tolik neopravovalo na komunikacích hlavních i vedlejších, ještě nikdy nečekali řidiči tak dlouho v kolonách vozidel. Lze to považovat za nutné zlo, protože silničáři dohánějí manko z minulých let. České vozovky ani po třech desetiletích tržní ekonomiky stále neodpovídají západnímu standardu, i když těch kvalitních přibývá. Našly se peníze, zdroje, pracovní a technické, také jsou, takže můžeme sledovat nevídanou aktivitu stavbařů na cestách po celé republice. Prý by se mohlo opravovat a stavět ještě víc, ale to už by bylo nad momentální možnosti stavebních firem. Věřme, že opravené úseky budou brzy otevřeny a těm, co stále připomínají socializmus, brzy odzvoní hrana. Motoristé, cestující v autobusech, cyklisté i chodci se musí obrnit trpělivostí, protože to ještě bude “bolet”, než se vše uvede do řádného stavu, ale na to jsou v Česku všichni zvyklí.Pavel Kačer

8. srpen 2018

Říká se o hrozném počasí, že bys ven ani psa nevyhnal. Letošní léto, co se počasí týče, je jako z katalogu cestovní kanceláře. Ale až moc. Slunce nemilosrdně žhne a už třetí měsíc nepřichází vysvobození. Většina lidí už má horka plné zuby a volí nejrůznější obrannou strategii, včetně nakupování. Někdo, jako já, vyhledává klimatizované prostory hypermarketů. Jiný nevytáhne paty z domu, kde odpočívá ve stínu. Kdo má navrch, nevím, ale e-shopy si už pochvalují růst obratu v letních měsících. Když nemůže zákazník k obchodníkovi, musí zboží ke spotřebiteli. Různé doručovací a kurýrní služby se teď musí hodně činit. Doufejme, že se neozvou politici nebo obory, aby označili práci v takové výhni jako porušování základních lidských práv – a vymyslí novou regulaci.

6. srpen 2018

Nad horkými dny si nestýskám, zatínám zuby a vím, že to musíme všichni vydržet. Stejně nám nic jiného nezbývá. Nevím, zda mne někdo pochválí, že plním na 200 procent, asi ne. Očekává se, že je to samozřejmost. Přesto bych si však dovolila vyseknout poklonu všem těm, na které většinu roku hartusíme. Tedy řidičům tramvají a městských autobusů, dělníkům, co opravují dálnice a silnice, plynařům a energetikům, kuchařkám v restauracích a jídelnách, pekařům, i lékařům v sanitkách. Když většina z nás nemůže, oni prostě musí. Zahrávají si se zdravím víc, než je přírodě přípustné. My ostatní, kteří jsme zvyklí na značný komfort, otupme ostří svárů. Hledejme kompromisy tam, kde je to na místě. Buďme ohleduplní.

Slovo ke dni

  • Neomezené volno pro zaměstnance

    Direct pojišťovna přišla se zajímavým benefitem, který nabízí lidem ve firmě neomezené volno. Novinka funguje jednoduše: Pokud má zaměstnanec potřebu zůstat doma, nepřijde do práce. Po roce testování se ukázalo, že systém funguje velmi dobře. Navíc nad rámec dovolené se spotřebovalo 441 hodin, možnost využila třetina zaměstnanců. Většinou si volno vzaly ženy o vánočních svátcích nebo muži při stěhování a dalších mimořádných situacích. Potvrdilo se několik věcí. Pracovníci nemají zájem benefit zneužívat, naopak si váží důvěry, kterou jim pojišťovna dává. Jsem přesvědčený, že neomezené volno upevňuje vztahy uvnitř firmy a v důsledcích vede k větší spokojenosti zaměstnanců i k vyšší prosperitě. Podle mého soudu se rozšíří do dalších podniků, avšak nikdy zřejmě nebude rozšířen všude. Nedovedu si například představit, že by do zaměstnání...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE