Podpořená znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení, kde se pohybuje mezi 10 – 17 %. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý rok, ať už v televizi, na internetu nebo na obalech samotných potravin. Znalost označení mezi Slováky je velmi vysoká, podpořená znalost se pohybuje mezi 14 – 20 %.
Nízká pěna, nakyslá chuť a podmírák. To jsou nejčastější nešvary, kterých se hospodští a výčepní na pivu dopouštějí a kvůli kterým se většina Čechů do hospody už nechce vracet. Někteří si kvůli tomu dokonce raději koupí domu pivo lahvové. Aby se kvalita čepovaného piva zlepšila a štamgasti se opět vrátili do hospod, startuje Gambrinus neobvyklý způsob pomoci „svým“ hospodským po názvem „Strážci výčepu“, jehož tváří se stal stand-up komik Karel Hynek.
České firmy dodávají výrobky a služby na vynikající úrovni. Přesto v regálech obchodů převažují výrobky z dovozu, a to i v segmentech, ve kterých jsme schopni nabízet zboží za srovnatelnou cenu s jiným, a přitom v nesrovnatelně lepší kvalitě. Proč tomu tak je? Zákazník není sám často schopen kvalitu rozpoznat, a pokud vidí v obchodě několik výrobků, které se mu zdají kvalitativně rovnocenné, vybere si buď podle nejnižší ceny, nebo podle některého z iracionálních parametrů – např. atraktivního barevného obalu.
Společnost Ahold Czech Republic, která získala již třikrát Národní cenu kvality, postoupila do finále prestižní soutěže EFQM Excellence Award 2016. Hodnotitelé z Evropské nadace pro management kvality, jež ocenění udílejí, ocenili především strategii společnosti a odpovědné podnikání. Ahold je vůbec první tuzemskou firmou, která se do evropské úrovně soutěže přihlásila. Mezi patnáctku finalistů patří také společnost Ahold, která letos slaví 25 let svého podnikání v ČR a provozuje zde maloobchodní síť Albert. „Jsme velmi rádi, že na trojnásobný úspěch v Národní ceně kvality ČR navázala společnost Ahold úspěšným postupem do finále nejprestižnější evropské soutěže firem – EFQM Excellence Award. Postup do finále je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ řekla Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality.
Celá společnost prochází v posledních letech bouřlivým vývojem. Zejména v oblasti nových technologií se zřetelem na Průmysl 4.0 jde vývoj velmi rychle kupředu. S ohledem na nové technologie dochází nejenom ke změnám technického vybavení, ale ruku v ruce s tím i ke změnám v požadavcích na pracovníky.
Rada kvality České republiky, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Česká obuvnická a kožedělná asociace dnes oznámily přijetí značky "Komfortní obuv" do Programu Česká kvalita. Smyslem nové značky je poskytnout spotřebitelům možnost vybrat si na trhu přesyceném nekvalitní, a mnohdy i zdravotně závadnou obuví, špičkový výrobek správné konstrukce, zajišťující pohodné nošení bez zdravotního rizika, s vysokou odolností a dlouhou životností, se správným označením velikosti a splňující dlouhou řadu dalších kvalitativních parametrů. Přijetím do Programu Česká kvalita dokládá tato značka, že splnila nejpřísnější kritéria pro nezávislost a objektivitu a že je možné se na její vypovídací hodnotu plně spolehnout.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...