Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spouští edukativní kampaň na podporu kvalitních potravin, která tematicky i obsahově volně navazuje na dřívější podporu národní značky kvality KLASA. Jejím cílem je seznámit spotřebitele s benefity kvalitních potravin a zejména pak edukace spotřebitele. Kampaň je rozdělena do několika tematických okruhů, se kterými budou spotřebitelé v následujících dvou letech postupně seznámeni. Prvním z témat jsou mléčné výrobky, následovat budou např. maso, zelenina, pečivo či lahůdky. Začátek kampaně odstartoval 11. července spotřebitelská soutěž. Hlavním komunikačním pilířem celého projektu budou webové stránky www.akademiekvality.cz. Maskotem a průvodcem kampaně je panáček kvality Klasáček.
V termínu od 15. do 19. května proběhla v americkém Milwaukee Světová konference kvality a zlepšování, pořádaná Americkou společností pro kvalitu (ASQ). Česká společnost pro jakost, jako aktivní světový partner ASQ, zajistila na konferenci přítomnost dvou svých pracovníků. Celkově se této mezinárodní konference zúčastnilo více než 2500 specialistů z oblasti kvality. Mimo účastníků z amerického kontinentu byli zastoupeni i odborníci z neziskových i ziskových organizací z celého světa. Stejně tak byla rozmanitá skupina těch osobností, které na konferenci aktivně vystupovaly.
Každá provozovna manipulující s potravinami by měla dodržovat systém kritických kontrolních bodů zvaný HACCP. Ten zaručuje nezávadnost potravin a minimalizuje zdravotní nebezpečí pro konzumenty. Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry pro své zákazníky připravil online aplikaci eHACCP, která jim usnadní dodržování těchto principů. Je dostupná zdarma v českém a vietnamském jazyce.
Společnosti podnikající v segmentu Desinfekce, Desinsekce, Deratizace (DDD) mohou nově získat mezinárodní certifikáty CEPA, které deklarují efektivnost ochrany proti škůdcům v provozech. V Česku je historicky prvním držitelem certifikátu firma Impest Control, která vyvinula nový systém ochrany. Bureau Veritas je v tuzemsku jediným oprávněným poskytovatelem certifikace CEPA.
V roce 2016 má společnost TESCOMA hned několik důvodů k pořádným oslavám. Jedním z nich je 15 let od založení vlastního design centra ve Zlíně, druhým pak mimořádné množství ocenění za design a inovativnost výrobků – jen v letošním roce je jich už 16!
Proč lidé pracují nejen pro vlastní prospěch, ale také pro rozvoj své komunity, rozkvět svého kraje, blaho celé země? Zamýšlel jsem se nad tím v rozhovoru s ředitelem společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkářem, jehož iniciativy mě k těmto otázkám inspirovaly.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...