Za pár týdnů opět oprášíme porcelán po babičce, naleštíme příbory a budeme si užívat tradic, ať už lití olova, rozkrajování jablek anebo ukládání rybí šupiny pod talíř. Většina z nás se těší především na gastronomickou tradici, smaženého kapra s bramborovým salátem.
Rada kvality ČR a Řídící výbor Programu Česká kvalita oznámily předání dalších 18 ocenění výrobkům a službám v Programu Česká kvalita. Certifikáty opravňující k užívání značky převezmou dnes zástupci oceněných firem na galavečeru pořádaném pod záštitou prezidenta České republiky Miloše Zemana, předsedy Senátu PČR Milana Štěcha, předsedy Poslanecké sněmovny PČR Jana Hamáčka, předsedy vlády Bohuslava Sobotky a ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka. Ocenění v Programu Česká kvalita jsou nejen nezávislou garancí kvality a bezpečnosti pro spotřebitele, ale i zaslouženým oceněním špičkové práce českých firem.
Přes 80 zemí celého světa si i letos bude v rámci "Listopadu - Měsíce kvality" připomínat význam kvality, jako klíčového prvku konkurenceschopnosti, udržitelného rozvoje i spokojeného života občanů. Již pošestnácté se k nim připojí i Česká republika. Více než dvě desítky odborných akcí, seminářů, konferencí a setkání vyvrcholí Slavnostním večerem na Pražském hradě, kde budou předána nejvýznamnější ocenění firem – Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za Společenskou odpovědnost a udržitelný rozvoj.
Šťastnými výherci velké letní soutěže s kvalitními mléčnými výrobky se stali Dana Hrušková z Ostravy, Petr Královec z Domažlic (z Pelechova) a Jiřina Filippovová z Rybné nad Zdobnicí. Všichni tři úspěšní soutěžící obdrželi hlavní výhru v podobě lednice plné kvalitních jogurtů, sýrů, tvarohů, zákysů, másel a dalších mléčných výrobků.Podmínkou účasti v soutěži byla registrace na webu akademiekvality.cz a zakoupení produktů z mléka označených značkami kvality. Výhry opět předal maskot Klasáček.
V minulém díle jsme si představili Program Česká kvalita jako ideální nástroj na odlišení se od konkurence. Získání některé ze značek v programu dává garanci kvality zákazníkovi i obchodníkovi a při správném uchopení v reklamě a marketingu je i nemalou konkurenční výhodou. V tomto, a v dalších dílech seriálu, budeme pokračovat v představování jednotlivých značek v Programu Česká kvalita.
Podpořená znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení, kde se pohybuje mezi 10 – 17 %. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý rok, ať už v televizi, na internetu nebo na obalech samotných potravin. Znalost označení mezi Slováky je velmi vysoká, podpořená znalost se pohybuje mezi 14 – 20 %.
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...