Společnost Lidl v České republice čeká změna ve vrcholném vedení. Novým generálním ředitelem se od dubna stane Adam Miszczyszyn, Pavel Stratil společnost Lidl po 21 letech opouští k 31. 3. 2023 na vlastní žádost.
Jako šéfka externí komunikace ve společnosti Sazka nastupuje od února Pavla Hobíková. Přináší několikaleté zkušenosti s vedením PR a externí komunikace z e‑commerce skupiny Mall Group, operátora T-Mobile či maloobchodního řetězce Globus. Ve své nové roli bude mít na starosti kompletní externí komunikaci včetně přípravy PR kampaní a eventů a bude také vystupovat jako mluvčí firmy.
Na mimořádné valné hromadě Asociace komunikačních agentur (AKA) byly zvoleny do vedení této profesní asociace dvě ženy. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová a výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová. Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení a je připravena na společenské a technické změny, které celý kreativní průmysl čekají v dalších letech.
Novým generálním ředitelem jednoho z největších evropských závodů na výrobu automobilových skel, společnosti AGC Automotive Czech se od ledna stal Zbyněk Slivoň. Na pozici nahradil Angela Semerara, který bude nově řídit výrobu všech evropských závodů v rámci evropské divize AGC Automotive OEM.
Od 1. ledna 2023 se stane novou ředitelkou Privátního bankovnictví Komerční banky Dita Pasquier. Dosavadní ředitel Petr Slabý se rozhodl svoji kariéru v Komerční bance po 35 letech ukončit k 31. lednu 2023. Privátní bankovnictví KB je samostatným útvarem banky s celostátní působností a obsluhuje klienty, jejichž finanční aktiva překračují 30 milionů korun. Dita Pasquier a Petr Slabý se na personální výměnu připravovali společně více než rok, aby byla zachována kontinuita, kvalita a výjimečná péče o klienty.
Před 20 lety končila francouzská studentka Aurélie Bresson studia vysoké školy stáží u automobilky Peugeot. Tenkrát se zrodila láska ke značce Peugeot, která přetrvala dvě desetiletí. Když nastupovala k Peugeotu, byla jednou z mála žen v tomto oboru.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...