INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost ManpowerGroup Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro první čtvrtletí roku 2020. Zaměstnavatelé v České republice hlásí pro první čtvrtletí 2020 podobné náborové aktivity jako v předchozích dvou až třech letech.

3 % zaměstnavatelů očekávají nárůst počtu pracovních sil, 1 % předpovídají snížení počtu pracovních sil a 96 % zaměstnavatelů nepředpokládají žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro první čtvrtletí 2020 hodnotu +2 %.

„Míra nezaměstnanosti v České republice zůstává nejnižší v Evropě, ale tempo poklesu nezaměstnanosti se v roce meziročně výrazně zpomaluje z více než 26 % v 2017, 22 % v 2018 a 7 % v 2019. Celková situace na trhu práce je pozitivní, i přes velkou nejistotu v automobilovém průmyslu, který se obává dopadů nových ekologických předpisů EU na počty zaměstnanců. První čtvrtletí bude navíc poznamenáno sezonním poklesem zaměstnanosti v zemědělství, stavebnictví a těžbě. Podle našeho průzkumu nadále převažuje počet firem, které budou nabírat a budou to především velké společnosti. 21 % z nich předpokládá nárůsty počtu zaměstnanců, nicméně narůstá množství těch, které budou počty zaměstnanců snižovat,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka společnosti ManpowerGroup Czech Republic.

Porovnání organizací podle velikosti

Zaměstnavatelé ve třech kategoriích ze čtyř podle velikosti podniku očekávají nárůst počtu pracovních sil. Zaměstnavatelé velkých společností hlásí nejsilnější náborové plány s Čistým indexem trhu práce +12 % (21 % nabírá, 9 % propouští). Střední podniky vykazují stabilní náborové aktivity s Čistým indexem trhu práce +7 % (12 % nabírá, 5 % propouští). Mikropodniky hlásí Index +3 % a malé podniky očekávají utlumené náborové plány s Indexem -2 %.

Porovnání dle odvětví

Zaměstnavatelé v šesti z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí zvyšování počtu pracovních sil, 2 sektory zůstanou na stávajících počtech a dva sektory jsou spíše pesimistické. Nejsilnější náborové plány mají zaměstnavatelé v odvětví Doprava, skladování a komunikace s Čistým indexem trhu práce +6 %. Ubytování a stravování, Finance, pojištění, nemovitosti a další služby podnikům a Zpracovatelský průmysl hlásí povzbudivý Index +4 %. Oproti tomu zaměstnavatelé v odvětví Těžba nerostných surovin pokračují v dlouhodobém poklesu a sektor Zemědělství, myslivost, lesnictví a rybolov předpokládají mírné snížení o 1procentní bod vlivem sezónních faktorů.

Regionální srovnání v rámci ČR

Zaměstnavatelé ve dvou ze třech regionů očekávají v příštím čtvrtletí nárůst počtu pracovních sil. Nejsilnější trh práce hlásí Praha (zahrnují Praha Východ a Západ) s Indexem +5 %. Čechy hlásí Čistý index trhu práce +3 % a Morava 0 %. V porovnání s předchozím čtvrtletím zaměstnavatelé v Praze a Čechách hlásí zlepšení náborového prostředí o 4procentní body, ale na Moravě pokles o 4procentní body.

Globální pohled

V porovnání s předchozím čtvrtletím náborové aktivity pro první čtvrtletí posílily v 15 ze 43 zemí a oblastí, oslabily ve 23 a zůstaly beze změny v pěti. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku je náborové prostředí příznivější ve 12 zemích a oblastech, oslabilo ve 26 a zůstalo beze změny v pěti. Nejsilnější trh práce očekávají zaměstnavatelé v Řecku, Japonsku, na Tchaj-wanu, v USA a Rumunsku. Nejslabší náborové aktivity hlásí Panama, Argentina, Kostarika, Itálie a Španělsko.

Další výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce budou zveřejněny 10. března 2020.

O průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 43 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu ManpowerGroup Index trhu práce pro 1. kvartál roku 2020 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v prvním čtvrtletí 2020 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum „ManpowerGroup Index trhu práce“ se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí.
Průzkum probíhá již více než 55 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. ManpowerGroup Index trhu práce je založen na dotazování více než 58 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 43 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

ManpowerGroup má pro Českou republiku k dispozici i sezonně očištěná data SAD (jelikož průzkum v ČR se provádí již více než pět let), která eliminují dopad sezonních výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit. Tisková zpráva uvádí všechna data sezonně neočištěná.

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce nyní probíhá v těchto 43 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Finsko, Francie, Guatemala, Hongkong, Chorvatsko, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Velká Británie. Projekt odstartoval ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce 2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika, Guatemala, Kolumbie, Polsko, Rumunsko a Řecko, v roce 2009 Maďarsko a Brazílie, v roce 2010 Panama, pro rok 2011 Bulharsko, Izrael, Slovensko, Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko, v roce 2016 Portugalsko a v roce 2018 Chorvatsko.

Více informací o průzkumu a detailní výsledky všech zemí najdete na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na www.manpowergroup.cz/pruzkumy/ 

O společnosti ManpowerGroup
Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je téměř 70 let světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina společností ManpowerGroup, fungující pod značkami Experis™, Manpower®, ManpowerGroup™ Solutions a Right Management®, pomáhá 400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než 600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2019 již podesáté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jako nejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com 
ManpowerGroup v České republice
V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2018, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Aktuality

Pivovary Staropramen se řadí mezi nejlepší zaměstnavatele v České republice roku 2024 21. květen 2024

Společnost Pivovary Staropramen obdržela dvě prestižní ocenění v HR oblasti. Nejenže obhájila mezinárodní certifikaci Top Employer 2024, zabodovala také mezi studenty v českém žebříčku Top zaměstnavatelé 2024, kde v kategorii Spotřebitelský průmysl stoupla hned o dvě příčky na osmé místo.

CSJ

Mnohé firmy chtějí získat certifikaci FSC, záleží jim na odpovědném lesním hospodaření 17. květen 2024

Certifikace spotřebitelského řetězce lesních produktů v rámci schématu FSC je mezi tuzemskými firmami stále žádanější. A to ne­jen proto, že jim otevírá dveře ke spolupráci s řadou velkých společností nebo ke vstupu na ekologicky uvědomělé trhy.

peugeot a využití virtuální reality v automobilovém průmyslu

Virtuální realita stále působí jako žhavá novinka, přitom se používá už celá desetiletí 9. květen 2024

Mnohým pojem virtuální realita stále připadá jako výdobytek moderní doby. Kdo by uvěřil, že se používá už celá desetiletí? Například vývojáři značky Peugeot tuto technologii uvedli už v roce 2004 a už tenkrát ji v hojné míře využívali. S její pomocí vytvořili takřka tři tisíce projektů, mezi nimi i modely, které už se dnes dávno nevyrábějí. Využívají ji samozřejmě i dnes, a to ještě v mnohem větším měřítku než tenkrát. A není divu. Vždyť jim za ty roky pomohla uspořit přes tři miliony eur a tisíce hodin času!

52acef22 kubikova rsm e1651490858995

„ESG se mě netýká“ – největší omyl českých firem 9. květen 2024

Nové požadavky na zprávy o udržitelnosti podniku, stanovené ve směrnici Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) Evropského parlamentu a Evropské rady, se budou týkat některých českých a slovenských společností už od příštího roku.

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

Vybíráme z Prosperity

Své vítěze zná 13. ročník udílení cen kongresovým ambasadorům

SoutežŠestice kongresových ambasadorů si 16. dubna v Praze převzala ocenění v rámci již 13. ročníku Ambassador Awards Evening.

Elektronické podání u Úřadu průmyslového vlastnictví

UPVPodání přihlášky vynálezu či žádost o zápis ochranné známky – to jsou příklady dvou z celé řady služeb, které Úřad průmyslového vlastnictví poskytuje zájemcům ze strany veřejnosti. Kromě podání samotných přihlášek průmyslových práv lze u Úřadu podat i celou řadu navazujících žádostí.

Jarní novinky vyrážejí k zákazníkům

DOTZ Suzuka bronze BMW M235 imagepic05Tak jako každý rok ALCAR před startem jarní sezóny s nadšením představuje výsledky mnoha hodin kreativní i technicky náročné práce v podobě nových designů litých kol.

V České republice je nejmenší ochota odejít za prací do zahraničí na delší dobu

GrafNedostatek zaměstnanců a velké množství pracovních nabídek dává uchazečům a uchazečkám o práci mnoho možností, a to nejen doma, ale také v zahraničí. Ochotnější přestěhovat se jsou zaměstnanci s vyšším příjmem a vyšší úrovní vzdělání.

Průzkum SP ČR: 20 let v EU vidí firmy jako velké plus pro business, ale…

Tuzemské firmy si uvědomují výhody, které jim členství ČR v Evropské unii přineslo. Ze všeho nejvíce oceňují otevřené hranice a s tím související snazší mobilitu a volný pohyb v rámci Evropské unie. Zároveň ale podnikatelé vidí prostor, kde by se fungování Evropské unie mohlo do budoucna zlepšit. Od vstupu ČR do EU firmám ze všeho nejvíc vadí rostoucí míra regulace a narůstající byrokracie. Vyplývá to z průzkumu Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 139 firmami.

Přichází platforma Pro podnikavé

ppČeské mikro a malé podniky čelí řadě výzev a překážek. Ještě o něco těžší to mají firmy vedené ženami-podnikatelkami. Ty podle výzkumu Sociologického ústavu Akademie věd ČR více bojují s plánováním času, a zejména v začátcích podnikání jim chybí podpora a informovanost.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

Koberna MO1

Zapomínáme ale podotknout, co to bude stát a kdo to zaplatí 11. listopad 2022

Přednáška na konferenci České společnosti pro jakost 26. září. Jedna z nejlepších, všichni naslouchali a mám dojem, že i souhlasili. Řečníkem byl Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory České republiky. Hovořil o kvalitě potravin, ale trochu z jiného úhlu, než jsme zvyklí. Okem odborného kritika se podíval na Green Deal. A jak to souvisí s tím, co máme a budeme mít na talíři? Poprosila jsem ho, aby některé myšlenky rozvedl:

Pokračování ...
INZERCE