Na českém trhu, který stejně jako v lednu vykazoval i v únoru pokles v rámci desítek procent, značka Peugeot opět udržela stabilní pozici. Za měsíc únor získala s 930 registrovanými vozy 5,81 % trhu a čtvrté místo v žebříčku automobilek.
Česko je mezi prvními evropskými zeměmi, které uvádějí na trh nové modely Peugeot 3008 a 5008. Přesto je podle ředitele značky Peugeot v ČR, Marca Venturiniho nejvyšší čas: „Na nové modely máme už teď spoustu objednávek, zákazníci i koncesionáři jsou z nového designu a výbavy nadšení.“
Značka Hyundai v roce 2020 na českém trhu registrovala celkem 16021 vozů a s tržním podílem 7,9 % zaujímá třetí příčku. Oproti minulému roku celkový počet registrací jihokorejské značky vlivem pandemie klesl o zhruba tři tisícovky vozů, nicméně tržní podíl vzrostl o dvě desetiny procenta.
Vietnamská domácí automobilka VinFast z Hai Phongu, která je dceřinou společností konglomerátu VinGroup, i přes velké potíže způsobené pandemii Covid-19 a mnoha obrovskými záplavami, prodala v roce 2020 celkem 29 485 automobilů. Moderní automobily VinFast se osvědčily, získaly si u veřejnosti oblibu a pevně zakotvily na perspektivním vietnamském trhu.
Elektrické a plug-in hybridní vozy si v rámci modelové řady Peugeot budují stále významnější pozici. Jen v uplynulém roce značka uvedla na český trh osm modelů poháněných elektromotorem. Rychlý rozvoj elektromobility s sebou přináší mnoho aspektů, které jsou pro klienty zcela nové.
V roce 2020 značka Peugeot v ČR registrovala celkem 11 218 vozů. Svoji pozici oproti předchozímu roku posílila a z loňské páté příčky v pořadí značek se posunula na čtvrtou. Udržela také silný podíl na trhu, s 5,1 % dosáhla druhého nejlepšího výsledku za uplynulé desetiletí.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...