Dodavatel integrovaných logistických řešení DB Schenker Logistics opět podpoří charitativní projekt Sociální automobil. Stejně jako v loňském roce se společnost rozhodla přispět na provoz čtyř „sociálních automobilů", tentokrát v lokalitách Ostrava, Zlín, Ústí nad Labem a Praha 8. Zakoupením reklamních ploch na užitkových automobilech přispívá ke zlepšení vozového parku charitativních organizací a občanských sdružení po celé České republice.
Studie Ředitelství silnic a dálnic ukázala, že stáří a kvalita vozového parku v ČR jsou dnes již na srovnatelné úrovni se západoevropskými státy. K takovému závěru dospějeme, pokud sledujeme vozidla, která se skutečně pohybují po silnicích, nikoli statickou skladbu vozového parku, která vychází z údajů Registru motorových vozidel. Rychlost obnovy vozového parku ČR je obdivuhodná.
Částku 1,18 milionů korun investuje Městská policie Ostrava na přestavbu části svého vozového parku na zemní plyn. Z celkového počtu 36 služebních vozidel Škoda Octavia a Škoda Fabia městská policie přestaví 18 vozů na stlačený zemní plyn (CNG). Finanční úspora na pohonných hmotách, jak nedávno uvedla mluvčí ostravských strážníků Vladimíra Zychová, by podle propočtů nákladů na počet kilometrů najetých služebními vozidly včetně aktuální spotřeby pohonných hmot, měla za rok činit kolem 700 tisíc korun.
Při slavnostním předání dvou dobíjecích stanic CP700A pro elektromobily v areálu společnosti SIEMENS v pražských Stodůlkách se veřejnosti představila i „lahůdka" e-mobility Siemensu – elektromobil Porsche 911. Z nuly na 100 km/hod. to Porsche s elektromotorem dokáže za 5 vteřin, dosáhne maximální rychlosti 250 km/hod., má celkovou hmotnost 1750 kg a jeho dojezd je přibližně 200 km a při použití většího aku bloku pak až 320 km. Má celkem 6 akumulátorů, 2 jsou uloženy vpředu, 4 vzadu, nabíjení 400 V/16 A/ 11 kW, automobil je plně dobit za 6 až 8 hodin. (tz)
Společnost Siemens otevřela u svého sídla v pražských Stodůlkách dvě nové nabíjecí stanice a veřejnosti nabízí bezplatné dobití elektromobilu. Další nabíjecí stanici plánuje během léta otevřít v Ostravě. Své nabíjecí stanice je Siemens připraven dodávat obchodním partnerům a instalovat je na veřejných prostranstvích či na parkovištích u obchodních, kulturních a společenských center nebo restaurací rychlého občerstvení. Siemens se také zapojil do projektu Praha elektromobilní a představil vizi vzdálené budoucnosti i své ryze současné elektromobily Porsche 911 a Citroën C-Zero.
Z výsledků exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplynulo, že 73 % tuzemských řidičů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Více než polovina mužů a žen za volantem (52 %) se přitom považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Respondenti dále uvedli, že na silnici je nejvíce ohrožují agresivní řidiči (69 %) a motorkáři (37 %). Za nejrizikovější chování považují nebezpečné předjíždění, nadměrnou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti. Situaci na silnicích by podle tuzemských řidičů vyřešila častější přítomnost policistů v terénu a přísnější postihy za řízení po požití alkoholu.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...