Částku 1,18 milionů korun investuje Městská policie Ostrava na přestavbu části svého vozového parku na zemní plyn. Z celkového počtu 36 služebních vozidel Škoda Octavia a Škoda Fabia městská policie přestaví 18 vozů na stlačený zemní plyn (CNG). Finanční úspora na pohonných hmotách, jak nedávno uvedla mluvčí ostravských strážníků Vladimíra Zychová, by podle propočtů nákladů na počet kilometrů najetých služebními vozidly včetně aktuální spotřeby pohonných hmot, měla za rok činit kolem 700 tisíc korun.
Při slavnostním předání dvou dobíjecích stanic CP700A pro elektromobily v areálu společnosti SIEMENS v pražských Stodůlkách se veřejnosti představila i „lahůdka" e-mobility Siemensu – elektromobil Porsche 911. Z nuly na 100 km/hod. to Porsche s elektromotorem dokáže za 5 vteřin, dosáhne maximální rychlosti 250 km/hod., má celkovou hmotnost 1750 kg a jeho dojezd je přibližně 200 km a při použití většího aku bloku pak až 320 km. Má celkem 6 akumulátorů, 2 jsou uloženy vpředu, 4 vzadu, nabíjení 400 V/16 A/ 11 kW, automobil je plně dobit za 6 až 8 hodin. (tz)
Společnost Siemens otevřela u svého sídla v pražských Stodůlkách dvě nové nabíjecí stanice a veřejnosti nabízí bezplatné dobití elektromobilu. Další nabíjecí stanici plánuje během léta otevřít v Ostravě. Své nabíjecí stanice je Siemens připraven dodávat obchodním partnerům a instalovat je na veřejných prostranstvích či na parkovištích u obchodních, kulturních a společenských center nebo restaurací rychlého občerstvení. Siemens se také zapojil do projektu Praha elektromobilní a představil vizi vzdálené budoucnosti i své ryze současné elektromobily Porsche 911 a Citroën C-Zero.
Z výsledků exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplynulo, že 73 % tuzemských řidičů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Více než polovina mužů a žen za volantem (52 %) se přitom považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Respondenti dále uvedli, že na silnici je nejvíce ohrožují agresivní řidiči (69 %) a motorkáři (37 %). Za nejrizikovější chování považují nebezpečné předjíždění, nadměrnou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti. Situaci na silnicích by podle tuzemských řidičů vyřešila častější přítomnost policistů v terénu a přísnější postihy za řízení po požití alkoholu.
Štafetu CNG vozidel – která pod názvem Modrý koridor odstartovala 2. 6. 2011 z Prahy na svou týdenní pouť napříč Německem a je nyní v polovině své cesty – tvoří i řada zajímavých automobilů. Je jím například více než třítunový Ford čechokanaďana Josefa Makariana z kanadské Alberty, poháněný desetiválcovým CNG motorem o objemu 6,8 l. Stlačený zemní plyn je umístěn ve čtyřech tlakových nádobách (každá o objemu 75 l), instalovaných na korbě vozu a ve dvou tancích (každý o objemu 65 l), umístěných pod podlahou v zádi vozu. (no)
Na konferenci Ekologické výzvy a energetický sektor, která se uskutečnila v Praze 2. června 2011 v rámci zasedání 14. Evropského obchodního kongresu (EBC), vystoupil se zásadním projevem A. B. Miller, prezident European Business Congress, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Gazprom.
Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...