Společenství autodopravců Čech a Moravy (SAČM) již třetím rokem provádí školení zaměstnanců svých členských firem ve spolupráci s akciovou společností TEMPO TRAIDING & CONSULTING. Děje se tak v rámci tříletého vzdělávacího projektu hrazeného ze zdrojů Evropského sociálního fondu a Operačnho programu Lidské zdroje a zaměstnanost, v jehož rámci by mělo být proškoleno na tři tisíce pracovníků, od manažerů až po řidiče.
Více než polovina řidičů se v případě, že je jejich vůz poškozen při dopravní nehodě, spoléhá na služby svého oblíbeného servisu. Svépomocí si podle průzkumu DIRECT Pojišťovny své auto opravuje dnes už jen 5 % řidičů. Od toho, jak a kde hodlá řidič své auto opravit, se také odvíjí výběr způsobu výplaty pojistného plnění.
Pojišťovny stále více rozlišují ceny povinného ručení podle věku a bydliště řidičů. Zatímco starší majitel automobilu nižší třídy z malého města zaplatí za nejlevnější povinné ručení pod 900 Kč ročně, mladíka z velkoměsta bude stát stejný produkt více než dvojnásobek. Ukázaly to listopadové modelové kalkulace internetového portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnal aktuální nabídky tuzemských pojišťoven.
Až na miliony korun se může vyšplhat částka vymáhaná na řidiči vozidla, který nemá sjednané povinné ručení a způsobil dopravní nehodu s vážnou újmou na zdraví. Hmotné škody se pak pohybují v řádech desetitisíců korun. I navzdory těmto faktům však jezdí po tuzemských silnicích přes 600 tisíc motoristů bez sjednaného povinného ručení, které je ze zákona povinné. Pojišťovny přitom letos na podzim nabízí řidičům v rámci povinného ručení řadu novinek a výhod.
Na Auto Show v Los Angeles byla udělena cena „Green Car of the Year" pro rok 2012. Toto ocenění uděluje časopis Green Car Journal, resp. 11 členná porota, složená jak ze zástupců automobilového průmyslu, tak i odborníků na životní prostředí. Vítězem této soutěže se nestal žádný elektromobil, ale vůz na stlačený zemní plyn (CNG) Honda Civic Natural Gas díky nejlepším hodnotám ze všech vozidel.
Podle průzkumu DIRECT Pojišťovny se více než polovina řidičů v minulosti setkala s tím, že jejich vůz byl na parkovišti poškozen. Obvykle to pro řidiče znamená, že opravu vozu musejí uhradit sami, protože k poškození se nikdo nehlásí (uvedlo 67 % dotázaných). Na druhé straně se ale jen 37 % řidičů přiznalo k tomu, že pokud sami cizí vůz na parkovišti poškodí, jednoduše od nehody ujedou.
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...