INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Slovo ke dni

22. srpen 2014

Ačkoli počasí nebylo v uplynulých dnech právě letní, vůbec mi to nepřišlo. Koupil jsem si totiž a stále venku nosím brýle s žlutými skly. A už nevím, co je málo světla, podmračená obloha, potřeba vyhledat luminoterapii. Den se mi projasnil, vidím daleko lépe a mé oči jsou chráněny před účinky škodlivého ultrafialového záření. V záplavě špatných ekonomických zpráv (v důsledku sankcí) mne napadlo, že podnikatelům a businessu vůbec by se lépe dýchalo, kdyby změnili optiku. Stačí se na svět, firmu a vaše účetnictví podívat růžovými brýlemi a hned se člověku uleví. Mimochodem, růžové brýle stále nejsou k mání a kdo zaplní tuhle díru na trhu, bude brzy vysmátý. Pavel Kačer

19. srpen 2014

Zapomenuté odvětví, které nás proslavilo po světě. Zahradnictví, šlechtitelství, láska ke krásnému. Vzpomínáte? Truhlíky na oknech zaplněné plejádou pestrých květů petúnií nebo muškátů, které přivolávaly s nadšením sluneční paprsky a oznamovaly, že léto je v plném proudu. Kde se však ta pestrá škála variet vzala. Kdo v tom má prsty? Doslova. Možná byste se divili. Mnohé z nich vyšly zpod rukou právě českých lidí. Z jejich láskyplné péče, umu, trpělivosti. Ze všech těch vlastností, jež českého člověka dělají člověkem budoucnosti i přítomnosti, maximálně oddanému svému poslání. Ne. Tohle už není jen profese. Pochybuji, že by se někdo dokázal věnovat šlechtění květin i jiných rostlinek, aniž by svou práci nevnímal zároveň jako životní radost a poslání. A takovým lidem vděčíme za mnohé. Obyčejná všednost, na kterou už jsme si přivykli, skrývá příběhy a životy pěstitelů i šlechtitelů. Kde jinde než mezi voňavými květy, zářivou zelení, která tvoří překrásnou spojnici mezi přírodou a kulturou, bychom snad chtěli relaxovat ve světě plném techniky? Teď už víme, že skvostem nejsou jen rostliny, nýbrž i lidé, kteří se jim věnují celou svou duší. Díky jejich snahám se můžeme těšit třeba takovými klenoty mezi hrnkovými rostlinami jako je Petunia Hybrida Purple Velvet F1 nebo Begonia  Boliviensis Copacabana F1. Kateřina Šimková

18. srpen 2014

Podnikatelů se nikdo neptal, když EU vyhlásila sankce vůči Rusku. Jejich odpověď by jistě byla jednoznačná, totiž záporná. Spolupráce s velkým obchodním partnerem se zbrzdí a poškozeny budou obě strany. Už hospodský Palivec říkal dobrému vojáku Švejkovi: „Pro mě je host jako host. Zaplať a říkej si, co chceš!“ Evropa se zřekla exportu do Ruské federace a teď se rozhlíží, kam s potravinami a dalším zbožím, které se vrátilo od východních hranic. Na jejím území se očekává cenová válka a vyhraje, jako vždy, ten slabší. V České republice se najednou přestalo hanlivě mluvit o nacionalizmu a naopak se teď hraje na strunu vlastenectví. Máme kupovat jen české výrobky, ať to stojí, co to stojí. Budiž, ale řekne nám někdo, jak může zákazník vůbec domácí původ zjistit? Výrobky jsou výsledkem mezinárodní dělby práce a komu čí továrna patří, to dnes s jistotou neví nikdo, ani berní úřad. Pavel Kačer

13. srpen 2014

Také máte pocit, že ceny stoupají víc, než se oficiálně přiznává ve statistikách ČSÚ a ČNB? Pokud ano, nejste sami. Do jisté míry se vnímání inflace řídí psychologií spotřebitele. Zatímco zlevnění nějakého zboží si často ani nevšimneme, zdražení byť o haléře se nás dotýká velmi nepříjemně a člověk se hned začne ptát, co bude následovat dál. Jenže ono nejde jen o dojmy a pocity, ale o exaktně měřitelnou hodnotu. Proto už ekonomové začali pracovat s termínem index vnímané inflace. UniCreditbank už zveřejňuje oba údaje a rozdíl je i víc než sto procent. Nejvíce se hodnoty rozcházejí u seniorů. Co je jim totiž platné, že se zlevnily lokomotivy, když ceny jídla, bydlení a dalších základních potřeb šly citelně nahoru? Pavel Kačer

29. červenec 2014

Business je velké divadlo, shodli jsme se onehdy s kolegou, a pak s jedním majitelem jisté firmy, a ještě s dalším, dalším a dalším. Nikdo to nemyslel zle, ale trochu toho popichovačného i pochybovačného tónu v tom konstatování přece jen bylo. Jako by se v té větě zračily všechny ty ústrky, jimiž každá firma ve svém osudu prošla, jako by každý vzpomenul na úskalí, jež se na klikaté cestě k úspěchu na trhu vynořila, na překážky, pro které musel ustoupit dobré víře v cokoli. Již přes 20 let se mluví o tom, jak je třeba kultivovat podnikatelské prostředí, čas od času se pereme s etickými kodexy, jejich náplň často v praxi vůbec nic neznamená. Usilujeme o to, abychom naplnili plán zakázek, sehnali kšeft, aby bylo zaměstnance z čeho zaplatit, nepatrně investovat. Postrádám radost, optimismus, nadšení. Ne, nejsem jen snílek. Jsem i potrestaná, vím, zač je čeho loket. Ale pořád si říkám, že i ta prkna, která znamenají svět, musí vyprávět pohádky s dobrým koncem. Eva Brixi

25. červenec 2014

Všimli jste si, co lidí věří na pohádky? Nemyslím děti, které bez nich neusnou, ale dospěláky. Jsou přesvědčeni, že existují snadná, rychlá a bezbolestná řešení na všechny neduhy světa. Že se objeví někdo, kdo nás učiní šťastným, zbaví nás dluhů a nepříjemných povinností. Nepatří k nim podnikatelé. Ti, kteří si mysleli, že snadno zbohatnou, rychle vystřízlivěli. Vědí, že k úspěchu vede jen cílevědomá, soustavná a tvrdá práce. A že ani pak se výsledek nemusí povést. Dostat něco za nic prostě nejde. Nefunguje to. Ano, někdy se zadaří, že získáme nějaký prospěch velmi velmi lacino, dá se říci nezaslouženě. Ale vážíme si toho? Je známá věc, že hodnotu posuzujeme jen podle investic, kterou do projektu vložíme. Čím víc nás to stojí potu, úsilí, nervů a koumání, tím větší radost pak máme, když se dílo podaří. Je to jednoduchá rovnice, účtařské pravidlo: Má dáti – dal. Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3